ارسال ایمیل قطعا یکی از قوی‌ترین روش‌های حفظ مشتریان است. اکثر مردم هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند که این امر باعث ایجاد فرصتی می‌شود تا روش‌های مختلفی برای جذب آن‌ها امتحان کنیم. اما نکته اینجاست که آیا به همین سادگی می‌توانیم ایمیل بفرستیم و توقع کسب‌درآمد و فروش اینترنتی مناسب داشته باشیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به‌طور خلاصه چند نکته مهم در مورد بازاریابی ایمیلی را مرور کنیم:

– مردم وقت و حوصله خواندن ایمیل های طولانی را ندارند،‌ پس به هیچ وجه متن های طولانی ننویسید. از متن‌های قابل فهم و بدون هرگونه پیچیدگی استفاده کنید و تا جای ممکن خلاصه بنویسید.

– مردم از ایمیل های تبلیغاتی متنفرند. بنابراین از قالب ها و عکس های تبلیغاتی تا حد امکان پرهیز کنید.

– در ایمیل‌هایتان از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و تنها کمتر از ۳۰٪ را به فروش سرویس یا محصولتان اختصاص دهید.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید. مثلا: علی از کاموا.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

– در همان جمله اول خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا آن ها را مخاطب قرار داده اید.

– لیستی از عنوان‌ها تهیه کنید و آنها را آزمایش کنید. به شدت از نمونه های آماده پرهیز کنید. باید متن مخصوص خودتان که برای مخاطب شخصی سازی شده است ارسال کنید.

– افراد زیادی ایمیل‌ خود را با موبایل چک می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که ابعاد ایمیل برای صفحه گوشی‌های مختلف بهینه شده باشد.

– برای رسیدن به مهم‌ترین هدف که افزایش میزان کلیک بر روی لینک‌ها است، فقط از یک لینک استفاده کنید. هر ایمیل باید برای یک مقصود فرستاده شود و بیشتر از آن خواننده را سردرگم می‌کند.

– سعی کنید حتما لینک‌ها را در قالب دکمه به کاربر نشان دهید. احتمال کلیک بر روی دکمه‌ها بسیار زیاد است.

– همه مراجعین هدف یکسانی ندارند و در یک مرحله از پروسه‌ی خرید – Sales Pipeline – نیستند؛ سعی کنید شخصیت‌های – Personas- مختلف تعریف کنید تا ایمیل‌هایتان را هدفمندتر بفرستید.

– در متن دکمه‌های فراخوان کلماتی که حس زحمت و کارکردن می‌دهد استفاده نکنید. مثلا بجای عبارات: یادگیری، ثبت نام، شروع کردن، پرداخت و…. از عبارات: دریافت، مشاهده، بازی کردن، لذت بردن و … استفاده کنید.

– حتی الامکان همه چیز را A/B تست کنید. رنگ، عنوان، متن دکمه فراخوان و….. تست‌ها حتما باید هدفمند انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

– در آخر ایمیل بگویید که خوشحال می‌شوید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و کمکشان کنید. حتما از عبارات سپاس‌گزاری استفاده کنید.

شما از کدام نکات بالا بهره برده‌اید و نتیجه گرفته‌اید؟

*برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید.

منبع بلاگ اد