1 صفحه شرکت خود را بهینه کنید

نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ قبل از اینکه به سمت تبلیغات یا تعامل با گروه‌ها بروید، مطمئن شوید که صفحه شرکت شما قابل نمایش است، بروز رسانی شده و آماده است که اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند. سپس برای بهینه‌سازی صفحه نکات زیر را رعایت کنید:
بهترین تصویر بنر خود را قرار دهید: تصویر بنر کسب و کارتان یکی از اولین مواردی است که بازدیدکننده در پروفایل خواهد دید، بنابراین مطمئن شوید که این تصویر منعکس کننده برند شرکت و تخصص شماست و نیز کیفیت آن بالا باشد. 
همه بخش‌ها را کامل کنید: درست مانند وبسایت خود، صفحه شرکت هم باید شامل همه جزئیاتی که هر کس علاقه‌مند به سازمان شماست و اطلاعاتی که ممکن است نیاز داشته باشد (جزئیات تماس، تخصص‌ها، مکان و...) باشد. مطمئن شوید توضیح موقعیت خود را در بخش خلاصه داده‌اید و شامل چند نکته از تفاوت‌ها و یا چالش‌های خریدار باشد که می‌توانید به حل کردن آن کمک کنید. 
مطلب یا بروزرسانی‌ها را در بالای صفحه خود Pin کنید: اگر شما مطلبی دارید که محتوای ارزشمندی دارد از جمله گزارش یا کتاب الکترونیکی جدید، نگذارید مخاطبان به دنبال آن بگردند بلکه آن را در بالای صفحه لینکدین شرکت خود Pin کنید. این کار باعث مشاهده بیشتر و دسترسی آسان‌تر می‌شود و در نتیجه تعامل بیشتر!
به طور منظم محتوای دارای تصویر و مرتبط را به اشتراک بگذارید: بر اساس مطالعات Hubspot، محتوای تصویری بالای 94% باعث بازدید بیشتر می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود رتبه‌بندی خود و نتایج جستجو، اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط به طور منظم است. زمانی که برورسانی‌های خود را از صفحه شرکت خود منتشر می‌کنید آنها همچنین بر روی صفحه عمومی خودتان نمایش داده می‌شوند و باعث می‌شود محتوای شما از طریق گوگل ایندکس شود. اشتراک‌گذاری مکرر محتوا باعث می‌شود صفحه کسب و کار شما در نتایج بالای جستجو ظاهر شود. 

2- مخاطبان هدف خود را شناسایی و اهداف خود را تعریف کنید

برای شروع هر بازاریابی تعریف هدف بسیار مهم است. اهداف رایج بازاریابی با لینکدین شامل تولید مشتری‌های راغب، افزایش آگاهی از برند یا به احتمال زیاد هر دو می‌باشد. هنگامی که بدانید چه کاری را می‌خواهید انجام دهید، شناسایی مخاطبان‌تان آسانتر می‌شود. 

3- فالوورهای شرکت را افزایش دهید

هنگامی که افراد صفحه شرکت را دنبال می‌کنند بروزرسانی‌های شما به طور مستقیم در feed لینکدین آنها نمایش داده می‌شود. در ادامه چند نکته برای افزایش فالوورها ذکر شده است:
با کارکنان شروع کنید: کارمندان بزرگترین طرفداران شما هستند و به احتمال زیاد مطالب شما را با شبکه‌هایشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین لینکدین یک ابزار مناسب برای یافتن آنهایی که به دنبال آن هستید، می‌باشد. همچنین تمام افراد دارای یک پروفایل در لینکدین خود هستند که قبل از ارتباط با آنها می‌توانید رزومه آنها را بررسی کنید.
صفحه شرکت خود را در بیرون شرکت ارتقا دهید: از مشتریان و دیگر شرکای کلیدی دعوت کنید که فالور شما شوند. صفحه شرکت خود را از طریق ایمیل، خبرنامه، پست‌های وبلاگ و تشویق خوانندگان به فالوور شدن ارتقا دهید.
دکمه « Follow» در وبسایت خود اضافه کنید: این امر باعث می‌شود بازدیدکنندگان وبسایت با یک کلیک صفحه لینکدین شرکت را دنبال کنند. 

4- مطالب جذاب بر روی صفحه شرکت خود قرار دهید

در اینجا هدف انتشار مطالبی است که مخاطبان هدف شما علاقه دارند. کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها همگی شاخص‌های خوبی از محتوای جذاب هستند؛ در حالی که می‌تواند باعث ترغیب فروش محصولات شود. بنابراین مطالب و ارتباطات‌ شما باید به طور دقیق نشان دهنده روش کسب و کار و تجارتتان باشد. اشتراک‌گذاری محتوای جذاب می‌تواند باعث ترافیک، تبلیغات و فروش بیشتر شود.

5- از رسانه‌های غنی برای افزایش جذابیت شرکت خود استفاده کنید

مغز ما تصاویر را سریعتر از متن پردازش می‌کند، بنابراین این حس را ایجاد می‌کند که پست‌ها با تصاویر بیش از 6 برابر جذابتر نسبت به محتوای بدون تصویر هستند. برای مخاطبان هدف خود محتوای بصری با اضافه کردن تصویر، ویدئوهای یوتیوب و ارائه اسلایدشیر (SlideShare) ایجاد کنید. 

6- از کمپین‌های تبلیغاتی و اسپانسرها در لینکدین برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید 

لینکدین دارای تبلیغات پولی است و در صورتی که شرکت شما منابع مالی برای تبلیغات دارد می‌توانید از آن برای رسیدن به مشتریان هدف خود استفاده کنید. زمانی که محتوای را منتشر می‌کنید و بازخوردهای زیادی را از مخاطبان هدف خود دریافت می‌کنید، می‌توانید اسپانسر شدن آن را از طریق محتوای اسپانسر شده از طریق لینکدین در نظر بگیرید. محتوای اسپانسر شده تبلیغات native یا همسان بر روی لینکدین است که باعث ارتقا یافتن محتوای شما به طور مستقیم در فیدهای حرفه‌ای لینکدین که می‌خواهید به آن دسترسی یابید می‌شود. همراه با محتوای اسپانسر شده، دو روش دیگر برای تبلیغ روی لینکدین وجود دارد: تبلیغاتی که به کمک خودمان انجام می‌شود (self-service) و کمپین‌های مدیریت شده. مشابه راه‌اندازی صفحه شرکت، تعریف کردن هدف کمپین‌های تبلیغاتی بسیار مهم است به این دلیل که باعث افزایش آگاهی، ایجاد ارتباط و یا تولید مشتریان راغب (leads) می‌شود.

7- تجزیه و تحلیل آنالیتیکز

یکی دیگر از قابلیت‌های لینکدین تجزیه و تحلیل اختصاصی است که بر اساس آن می‌توان تأثیر محتوای خود را دید. بنابراین می‌توان وضعیت خود را نسبت به رقبا بررسی کرد و در نتیجه بر اساس آن محتوا را بهینه کرد. به طور کلی مانیتور کردن داشبوردهای آنالیتکیز لینکدین خود به طور روزانه می‌تواند کمک کند که در مورد داده‌هایی که منجر به نتیجه بهتر می‌شود تصمیم بگیرید.
با رعایت این نکات کسب و کار شما می‌تواند در لینکدین به موفقیت زیادی دست یابد و درنتیجه نتایج بهتری را بگیرید. بنابراین با استفاده از لینکدین به عنوان یک ابزار در بازاریابی دیجیتالی می‌توانید کسب و کار خود را در حوزه تخصصی خود معرفی کرده و به این ترتیب فالوور بیشتری به دست آورید.