هترین پزشک مغز و اعصاب تهران کیست؟ امروزه عده ای هم هستن که مشکلات مربوط به مغز و اعصاب رو دارن و به دنبال انتخاب بهترین پزشک مغز و اعصاب میگردن تا بتونن به سلامتی برسن! اما انتخاب کردن این نوع پزشکان اون هم در شهر بزرگی مثل تهران کار راحت و آسونی نیست! اما در این مطلب سعی کردم فقط چند تا از این پزشکان حاذق و کاربلد رو معرفی کنم، اما چون لیست ما محدوده پس مسلما دلیل بر این نیست که دکترهای برتر دیگه وجود نداره! اتفاقا کشور ما پر از متخصصین برتر با تحصیلات عالیه است که توی کارشون هم حرفه ای عمل میکنن. با ادامه مطلب همراه باش و اگه نظری در مورد انتخاب بهترین پزشک مغز و اعصاب در تهران داری برامون حتما نظراتت رو بنویس.

معرفی معروف ترین و بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران

۱٫ پروفسور مجید سمیعی، بهترین پزشک مغز و اعصاب جهان

پروفسور مجید سمیعی رو دیگه کل جامعه پزشکی جهان میشناسه و همونطور که میدونی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. پروفسور سمیعی در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان رو بر عهده داره.  حیطه تخصصی پروفسور سمیعی در جراحی تومورهای نورینوم آکوستیک، جراحی میکروسکوپی داخل جمجمه‌ای، جراحی شوانوما، و… است. جالبه بدونی که تا سال ۱۳۹۰ هشت هزار عمل جراحی قاعده جمجمه روی بیماران انجام داده که یک رکورد جهانی است!! البته در کنار خدمات درمانی در زمینه تألیف و پژوهش نیز فعالیت هایی داشته و تا کنون صدها مقاله رو نگارش و در مجله های معتبر علمی-پژوهشی چاپ کرده است.

  • آدرس مطب تهران: ولی عصر – بالاتر از میدان ونک – خیابان یاسمی – بیمارستان خاتم الانبیا
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۸۴۰۴۰
  • آدرس در کشور آلمان:  rudolf-pichlmayr-str. ۴ international neuroscience institute hannover ۳۰۶۲۵
  • تلفن آلمان: ۵۱۱۲۷۰۹۲۷۰۰

۲٫ سید ابراهیم کتابچی یکی از جراحان و مدرسان بزرگ مغز و اعصاب کشور

دکتر سید ابراهیم کتابچی هم یکی از جراحان و مدرسان بزرگ مغز و اعصاب کشور است که تونسته خدمات مفیدی رو برای جامعه پزشکی و مردم ارائه بده. از جمله خدماتش میشه به آموزش جراحی اعصاب در دانشگاه های مختلف ایران و دانشگاه تهران و تربیت عده ای از متخصصین جراحی اعصاب در سراسر کشور اشاره کرد. البته نوشتن کتاب درسی و مقاله های علمی و پزشکی و شرکت در مجالس مذهبی از دیگر فعالیتهای روزمره دکتر است.

  • آدرس مطب تهران: میدان آرژانتین، خیابان الوند، بن بست آفرین، ساختمان پزشکان
  • تلفن : ۰۲۱۸۸۸۸۴۸۰۹

۳٫ دکتر مهدی سخابخش از متخصصین برتر مغز و اعصاب

دکتر سخابخش هم بهترین پزشک مغز و اعصاب در تهران شناخته میشه و به نظر میرسه که این متخصص برجسته توی کارش حرفه ای عمل میکنه و تونسته لبخند رضایت رو به بیمارانش هدیه بده. فعالیت های آقای دکتر در زمینه های متعددی است که به بهبود بیماری های مغز و اعصاب کمک میکنه.

  • آدرس مطب تهران: انتهای خ استاد مطهری، نرسیده به خ دکتر شریعتی، ساختمان سجاد (پلاک۱۵)، طبقه ۱، واحد۲
  • تلفن: ۰۲۱۴۲۱۹۸۴۶۷

۴٫ دکتر مهدی دهقانی از برترین پزشکان مغز و اعصاب تهران

دکتر مهدی دهقانی متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات و دارای بورد تخصصی بیماری های مغز و اعصاب و ستون فقرات است. تخصص این آقای دکتر مهربون در زمینه: تشنج و صرع، سکته مغزی، سردرد، سرگیجه، مشکل در تعادل و راه رفتن، ام اس، فراموشی، گزگز دست ها و پاها، کمردرد، گردن درد، اختلال در سطح هوشیاری، رعشه بدن و کندی در حرکات، فلج مغزی، ضعف عضلانی، و سایر بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب و ستون فقرات است. میتونی برای درمان بیماریت به این آقای دکتر کاربلد اعتماد کنی.

  • آدرس مطب تهران: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، داخل کوچه ۳۴ ساختمان پزشکان ولیعصر، طبقه چهارم واحد ۱۶
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۵

منبع: سایت معتبر درمانکده

۵٫ دکتر محمد صمدیان، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

دکتر صمدیان کارنامه علمی درخشانی داره و تخصصش در جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، نورو آندوسکوپی، جراحی قاعده جمجمه است. این آقای دکتر برجسته تونسته بیشتر از۴۰ نفر از شاگردانش رو به عنوان جراح و مغز و اعصاب در کشور تربیت کنه که الان هم مشغول به فعالیت هستن. دکتر صمدیان توی کارش دقت و ظرافت کافی رو داره و جزو بهترین پزشک مغز و اعصاب تهران بین مردم شناخته شده.

  • آدرس مطب تهران: خیابان ولیعصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸
  • تلفن : ۸۸۶۵۴۲۰۸- ۰۲۱۸۸۶۷۲۱۳۸

۶٫ دکتر مجید کیهانی فرد، متخصص مغز و اعصاب و بهترین پزشک

دکتر مجید کیهانی فرد فوق تخصص مغز و اعصاب از سوئیس است و همچنین متخصص بیماریهای مغز و اعصاب است که در کارش دقت و ظرافت حرف اول رو میزنه. این پزشک حاذق و نمونه کشور تونسته بیماران متعددی رو شفا بده و همچنان به کارش با موفقیت ادامه میده. این پزشک برجسته خدماتی در زمینه: نوار مغز، نوار عصب و عضله، سونوگرافی مغز و دایلر، خدمات توانبخشی و … ارائه میده.

  • آدرس مطب تهران: میدان ونک، ابتدای خیابان ملاصدرا، ساختمان تخصصی و فوق تخصصی ملاصدرا (پلاک ۱۵)، طبقه ۴، واحد ۱۹
  • تلفن: ۰۲۱۸۷۷۰۷۴۶

۷٫ دکتر بابک باباپور از پزشکان حاذق و کاربلد مغز و اعصاب

دکتر بابک باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه هانوفر آلمان، متخصص و دارای بورد تخصصی در جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات است. این آقای دکتر سرشناس و محبوب درجه  دکترای تخصصی جراحی مغز و اعصابش رو در دانشکده هانوفر و زیر نظر پروفسور سمیعی گذرونده و تا الان هم بیشتر از چند هزار عمل جراحی در زمینه مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام داده که موفقیت آمیز بوده است.

  • آدرس مطب تهران: سعادت آباد، حدفاصل میدان شهرداری و چهارراه سرو، انتهای خیابان ریاضی بخشایش، خیابان هفدهم غربی، پلاک ۸۱، طبقه ۴، واحد ۱۲
  • تلفن: ۲۲۷۱۲۷۶۹-۰۲۱

۸٫ دکتر علیرضا طبیب خوئی از برترین دکترهای مغز و اعصاب

دکتر علیرضا طبیب خوئی دارای تخصص در زمینه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است. آقای دکتر در حال حاضر در بیمارستان رسول اکرم فعالیت می کنه و در کنار انجام جراحی های پیچیده ی مغز، اعصاب و ستون فقرات (تومورهای بدخیم مغزی، اصلاح قوز مادرزادی، آنوریسم مغزی، کاشت شنوایی ساقه مغز، تزریق ریشه عصبی کمری، تومور ستون فقرات، شکستگی ستون فقرات، دیسک کمر و گردن، هیدروسفالی، خونریزی مغزی، ضربه مغزی، تومور هیپوفیز، سندرم تونل مچ دست، پارکینسون، ترمیم جمجمه، سکته مغزی، AVM مغزی، نورالژی، میلومننگوسل، و…)، عمل های مغز و قاعده جمجمه رو با استفاده از آندوسکوپ انجام می ده که در نوع خودش بی نظیر است!

  • آدرس مطب تهران: ستارخان، خیابان نیایش، بیمارستان رسول اکرم (ص)
  • تلفن: ۸۷ ۶۸ ۴۸ ۰۲۱۸۸

۹٫ دکتر علیرضا یاراحمدی دارای بورد فوق تخصصی از آمریکا

دکتر یار احمدی بورد فوق تخصصی صرع و اختلالات تشنجی از آمریکا رو داره و همچنین متخصص بیماری های مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات است. دکتر یار احمدی بهترین پزشک مغز و اعصاب تهران است که تبحر خاصی در زمینه فعالیتش داره و بخاطر نبوغ و استعداد تحسین برانگیزش، پروفسور سمیعی در نامه ای از ایشون دعوت به همکاری در مرکز خودشون کردن! میتونی به این پزشک با تجربه اعتماد کنی و سلامتی رو هدیه بگیری.

  • آدرس مطب تهران: بَرِخیابان ولیعصر ، بالاتر از بیمارستان دی (داخل ولیعصر) ، روبروی تالار خانجان ، پلاک ۲۳۶۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۱
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۸۳۷۱۸

۱۰٫ دکتر مهدی وحید دستجردی، متخصص بیماری های مغز و اعصاب

دکتر دستجردی که متخصص بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) است. از جمله پزشکان سرشناسی است که بارها در برنامه های زنده تلویزیونی حضور داشته و در مورد فعالیت هاش صحبت کرده. این آقای دکتر هم در زمینه کاری خودش موفق بوده و تونسته لقب بهترین پزشک مغز و اعصاب رو بگیره! بهتره در مورد این آقای دکتر برای درمان بیماریت تحقیق کنی.

  • آدرس مطب تهران: گاندی، کوچه دوم، پلاکدوازده، ساختمان پزشکان دی (روبروی بیمارستان دی، توانیر)
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۸۴۵۱۵

در اینجا لیست کوتاه و محدودی از بهترین پزشک مغز و اعصاب تهران ذکر شد، اما دوستان عزیز توجه داشته باشین قبل از انتخاب هر کدوم از این پزشکان دوباره تحقیقات لازم رو انجام بدین چون پزشکان حاذق و برجسته ای دیگه هم هستن که اسم هاشون در این لیست نیست! اگه تجربه ای در انتخاب پزشک های معروف مغز و اعصاب داشتی با ما هم در میون بذار تا بقیه هم استفاده کنن.

بهترین جراح مغز و اعصاب ایران کیست ؟

مشکلاتی مانند تومور مغزی ، تصادف و ضربه مغزی ، خونریزی مغزی و سکته مغزی ، بیرون زدگی دیسک کمر و گردن، دیسک کمر ، دیسک گردن ، شکستگی های مهره های کمر و گردن و  تعداد زیادی از این بیماری ها میتوانند هر کسی را مجبور به پیدا کردن بهترین جراح مغز و اعصاب کنند.

اما برای پاسخ به این سوال که چه کسی بهترین جراح مغز و اعصاب است باید گفت که همه چیز بستگی به شرایط بیمار ، زمان و مکان دارد . ظرافت جراحی و مهارت و سابقه یک جراح نیز تاثیر انکار ناپذیری در نتایج جراحی دارد. تشخیص به موقع بیماری ها نیز در نتیجه جراحی تاثیر گذار است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هر جراحی عوارضی را به دنبال خواهد داشت که انتخاب جراح مغز و اعصاب خوب می تواند از میزان این عوارض کم کرده و به دنبال مراقبت های بعد از جراحی به درمان مطلوب رسید.

بنابراین جراح مغز و اعصاب قبل از شروع درمان و جراحی باید به طور کامل بیمار و همراهان را از روش جراحی و عوارض و خطرات احتمالی آگاه کند. به جراح خود اعتماد داشته باشید . حس اعتماد به پزشک هنگام شنیدن توضیحات بیماری و درمان از خود پزشک ایجاد می شود.

مهم‌ترین وظایف بهترین جراح مغز و اعصاب

بهترین جراح مغز و اعصاب با وجود تخصصی که در زمینه بیماری‌های موجود در ناحیه جمجمه یا حوالی نخاع دارد، روش‌های درمانی مناسبی را جهت بهبود وضعیت بیمار ارائه می‌کند.

اگر به سختی راه می‌روید و درد کمر یا ستون فقرات توان قدم زدن را از شما گرفته است! یا این که در طول روز با سردردهای عجیبی و غیر قابل تحملی مواجه می‌شوید که با هیچ دارویی التیام پیدا نمی‌کنند. بهتر است نزد یک جراح مغز و اعصاب معتبر مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را جهت شناخته نوع بیماری و به کارگیری روش‌های درمانی آن انجام دهید.

اگر سردهای عجیبی دارید و در طول روز دچار حالت تهوع می‌شوید احتمال این که به تومور مغزی مبتلا باشید وجود دارد، هر چند این گزینه فقط یک فرضیه است و نمی‌توان هر سردردی را به تومورهای مغزی ارتباط داد! زیرا ممکن است فردی که دچار سر درد شده است دارای سینوزیت یا میگرن باشد و مشکل حادی نداشته باشد.