می خوام یادبگیرم

همه چیز در مورد دنیای فناوری اطلاعات

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

چند اشتباه رایج که منجر به نادیده گرفتن ایمیل ها می شود

هر روزه چیزی بالغ بر ۱۱.۲ میلیارد ایمیل کاری در هر روز ارسال می‌شود که این رقم نشان دهنده ۱۲۲ ایمیل ارسالی و دریافتی به ازای هر نفر است. با وجود افزایش چشم گیر دیگر راه‌های ارتباطی آنلاین، ما همچنان شاهد رشد ارسال ایمیل هستیم.

بنابراین شاید این موضوع بدیهی باشد که کاربران سعی داشته باشند که همه یا تعدادی از این خیل عظیم را نادیده بگیرند. اگر کاربرانتان به ایمیل‌های ارسالی شما به طور منظم پاسخ نمی‌دهند و یا اینکه به هیچ عنوان از آن طریق تعاملی برقرار نمی‌کنند، شاید بهتر است به این فکر کنید که مشکل در ایمیل‌های ارسالی شما است. در ادامه با بلاگ اد همراه باشید تا اشتباهات ایمیلی که منجر به نادیده گرفتن شما توسط کاربران می‌شود را باهم مرور کنیم.

هدف و قصدتان را به طور کاملا شفاف و صریح بیان کنید

هدف شما از ارسال ایمیل چیست؟ قصد دستیابی به چه چیزی را دارید؟ شاید کاربرانی که برایشان ایمیل می‌فرستید و جوابی از آن‌ها دریافت نمی‌کنید، هنوز نمی‌دانند که دقیقا چه چیزی از آن‌ها می‌خواهید.

هر آنچه که به دنبالش هستید، یک دیدگاه، یک فایل و یا یک تاییدیه، دقیقا همان را ذکر کنید و اگر نیازی به پاسخگویی از جانب کاربر نبود، باز هم در ایمیل ارسالیتان به آن اشاره کنید.

اصل TL;DR را فراموش نکنید!

اصل TL;DR را هرگز فراموش نکنید: “متن بلند، خوانده نمی‌شود” (Too Long, Didn’t Read).

قطعا خودتان هم ایمیل‌هایی پر از کلمات با چندین و چند پاراگراف سنگین دریافت کرده اید، کمی‌به عکس العمل خودتان در آن لحظه بیاندیشید. آری! اکثر ما در مواجهه با چنین ایمیل‌هایی، آن‌ها را نادیده می‌گیریم. با این اوصاف خودتان چگونه انتظار دارید که کاربرانتان این ایمیل‌ها را مطالعه کرده و حتی به آن‌ها پاسخ دهند؟

همواره در ارسال ایمیل سعی کنید از بیان نظرات و احساسات شخصی بپرهیزید. جملات را تا حد امکان خلاصه کرده و از جملات کوتاه استفاده کنید و کاملا صریح و شفاف هدف خود را بیان کنید. با این حال اگر باز هم ملزم به ارسال ایمیل‌هایی مملو از کلمات بودید، جمله‌ها را خلاصه تر کرده و آن‌ها را کوتاه کنید. تعداد پاراگراف‌ها را بیشتر کرده اما اندازه آن را کمتر کنید و حتما سعی کنید با ایجاد فضای خالی بین پاراگراف‌ها و استفاده از لیست‌های نشانه دار از سونامی کلمات دوری کنید.

ارسال یک ایمیل برای تعداد زیادی از افراد

هنگامی که یک ایمیل را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید و اسامی زیادی را در بخش “CC” قرار می‌دهید، دو موضوع و مشکل اساسی به وجود خواهد آمد:

کاربران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند افراد دیگری به ایمیل شما پاسخ خواهند داد، از ارسال پاسخ به ایمیل شما خودداری می‌کنند.

ارسال یک ایمیل به افراد زیاد به کاربران این حس را تلقین می‌کند که احتمالا این امر از عادات شماست که ایمیل‌های نامرتبط زیادی را برای کاربران غیر مرتبط ارسال می‌کنید. بنابراین پس از مدت کوتاهی، آن‌ها کمترین اولویت پاسخ دهی را برای ایمیل‌های ارسالی شما در نظر می‌گیرند.

ارسال ایمیل به تعداد زیاد

ارسال ایمیل به تعداد زیاد، درست همانند ارسال یک ایمیل به افراد زیاد زیان بار است. اکثر ما ایمیل افراد یا شرکت‌هایی را در صندوق پستی خود داریم که کمتر توجهی به آن‌ها می‌کنیم. شما خود را تبدیل به چنین فرد یا شرکتی نکنید!

در انتخاب موضوع ایمیل دقت کنید

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یک عنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.

رفتار بدی در ایمیل نداشته باشید

ارسال ایمیل‌های بسیار کوتاه و مستقیم، رفتار چندان مناسبی نبوده و حتی دور از ادب است! به عنوان مثال ایمیلی که هیچ چیز به جز “امروز نظرت را راجع به کتاب الکترونیکی برای من ارسال کن” را در خود جای نداده را در نظر بگیرید. درست است که در این ایمیل، هدف صراحتا بیان شده است اما چه کسی تمایل دارد به این ایمیل پاسخ دهد؟

بهتر است مباحث پایه ای هر نوع ایمیلی رعایت شود؛ ارسال یک سلام و یا حال و احوالپرسی در ابتدا و اضافه کردن یک امضا در انتها می‌تواند به بهتر کردن لحن و ادبیات ایمیل کمک کند. همه ما سعی داریم با افراد خوب و مناسبی ارتباط داشته باشیم، پس خوب باشید!

ایمیل بهترین راه ارتباطی موجود نیست!

راه‌های ارتباطی بسیار زیادی با مشتریان و کاربران وجود دارد و ایمیل نیز یکی از آن‌هاست. حتی در خیلی از مواقع ارسال ایمیل بهترین گزینه موجود نیست. به عنوان مثال سوالات کوتاه می‌تواند بهترین کارایی را در قالب پیامک و یا اپلیکیشن‌های پیام رسان از خود نشان دهد.

بعضی مواقع نیز ممکن است برقراری یک تماس تلفنی و یا ویدیویی، کارایی بسیار بالاتری نسبت به ارسال ایمیل داشته باشد.

امروزه تعداد بسیار زیادی شبکه اجتماعی نیز در دسترس همگان قرار گرفته که راه‌های جایگزین و مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. هدف اصلی شما برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با مشتری است، نه صرفا ارسال یک ایمیل به آن‌ها.

بنابراین پیش از اینکه اقدام به ارسال ایمیل به مشتریان و کاربرانتان نمایید، حتما به این موضوع فکر کنید که برای نیاز فعلی شما، آیا ایمیل بهترین راه ارتباطی شما خواهد بود؟

شما نیز تجربیات خود در زمینه ارتباط با مشتری و بازاریابی ایمیلی را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منیع بلاگ اد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

صفحه نمایش دوم در تبلیغات آنلاین چگونه است

صفحه نمایش دوم(Second-Screen Searches) چیست؟

شما قطعا در هنگام یادگیری میزان اثر بخشی میکرو لحظات با اصطلاح (Second Screen Search) در معنای “صفحه نمایشی دوم برای جستجوها” برخورد خواهید کرد و نیاز دارید کاربرد و مفهوم آن‌را بدانید. شاید برای (Second Screen Search) عبارت “صفحه نمایشی دوم برای جستجوها”، ترجمه دقیق یا واضحی نباشد، اما چیزی که از آن برداشت می‌شود بسیار ساده است. تصور کنید فردی در حال تماشای یک آگهی بازرگانی از یک برند لباس در تلویزیون است و همزمان در شبکه‌های اجتماعی همان برند در حال گشت می‌زند. چیزی که رو به روی فرد وجود دارد دو صفحه نمایش است که هم‌ زمان از یک تبلیغ صحبت می‌کنند. صفحه اول تلویزیون و صفحه دوم گوشی هوشمند که حکم یک تکمیل کننده را برای آگهی تلویزیونی دارد.

 

اخیرا برنامه‌های تلویزیونی هم راهکارهایی برای دو برابر کردن صفحه نمایش خود اتخاذ کرده‌اند!

چرا تبلیغات آنلاین تکمیل کننده هستند؟

ترافیک در حال جستجو به اثربخشی تبلیغات آفلاین یا تلویزیونیِ ارائه شده کمک شایانی می‌کنند. برای مثال، تقریبا دو سوم از صاحبان گوشی‌های هوشمند اظهار دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که آن‌ها در آگهی‌ بازرگانی تلویزیون دید‌ه‌اند به جستجو در صفحات وب می‌پردازند. یرای درک این بیشتر این موضوع، تصور کنید چه تعداد میکرو لحظه وجود دارد که در آن مشتریان بالقوه برای دیدن مشخصات یک محصول، قیمت، جزئیات و یا بررسی‌های دیگر به برند شما مراجعه کرده‌اند؟ این یعنی تبلیغات آفلاین به دلیل محدودیت زمانی یا تصویری قادر به توضیحات بیشتر نیستند زیرا کسل کننده خواهند شد. پس تبلیغات و پشتیبانی‌های آنلاین امری لازم به شمار می‌آید تا پس از پخش تبلیغات آفلاین، در پاسخ به جستجوها، اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهند. از طرفی علاوه بر ارائه اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید با رصد ترافیک وارد شده توسط تبلیغات آفلاین مخاطبانی را که به مشتری شدن نزدیک هستند را شناسایی کنید تا بدینوسیله کسب‌وکار خود را رشد دهید.

Second-Screen Searches

چرا صفحات دوم تبلیغات مهم هستند؟

آنقدر حجم این جستجو‌ها توسط مخاطبان زیاد است که این موضوع برای بازاریابان یک فرصت بزرگ تلقی می‌شود.. به گفته گوگل، ۸۴ درصد از مردم هنگام تماشای تلویزیون از گوشی‌های هوشمند و یا تبلت به عنوان یک صفحه نمایش دوم استفاده می‌کنند. این خود تلنگر بزرگی برای اندازه‌گیری ارزش‌های تبلیغات تلویزیونی است. طبق این آمار شما می‌توانید به یک استراتژی ارزشمند برای تبلیغات تلویزیونی برسید. این ترکیب تکنولوژیِ تلفن‌های همراه و تلویزیون حاکی از آن است که بار دیگر با رویکردی جدید به تبلیغات سنتی بازگردیم و دوباره از نو فرصت‌های طلایی آن را باز‌شناسیم.

به طور کلی آمریکایی‌ها به ندرت به تنهایی به تماشای تلویزیون می‌پردازند و این موضوع در حالی است که هر مخاطب به طور متوسط در ایالات متحده بیش از پنج ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کند و مشتاقانه با استفاده از صفحه نمایش دوم (گوشی‌ها و تبلت‌ها) برای تکمیل تجربه مشاهدات خود و دریافت پاسخ به سوالاتی که موجب شده، جستجوهایی انجام می‌دهد. از طرفی آمارهایی از گوگل نشان می دهد که جستجو در صفحه نمایش دوم به سرعت رو به افزایش است و مصرف‌کنندگان حین تماشای برنامه‌های تلویزیونی و آگهی‌های بازرگانی سوالات مربوط به رویدادهای ورزشی، جوایز مسابقات و دیگر اخبار را در شبکه‌های اجتماعی یا صفحات وب دنبال می‌کنند و این بدان معنی است که مقدار زیادی “میکرو لجظات” تحت عنوان فرصت وجود دارد که بازاریابان می‌توانند برای آ‌ن‌ها برنامه‌ریزی و استراتژی‌های خاص خودشان را طراحی کنند.

تبلیغات آنلاین چطور در بین میکرو لحظات تبلیغات آفلاین نمود پیدا می‌کند؟

در واقع با آنچه گفته شد ما با یک جامعه (multitask) مواجه هستیم به طوریکه مخاطب هنگام تماشای تلویزیون با یک رفتار چندگانه، همزمان چند صفحه نمایش (multiscreen) را برای مشاهدات خود انتخاب می‌کنند. پس قابلیتی که این صفحات دوم جستجو دارند، این است که مصرف‌کنندگان را در زمان واقعی مورد هدف قرار می‌دهند و این مهم منجر به ایجاد یک جریان جدید می‌شود. جریانی تحت عنوان “تعامل بین تلویزیون، رادیو، بیلبورد و دیگر تبلیغات آفلاین با تبلیغات آنلاین“.

صفحه نمایش دوم می‌تواند به عنوان یک منبع، در زمان درست به ترویج نام تجاری شما کمک می‌کند. پس برندها باید از ارزش این لحظات، آگاه شوند، محتوای تبلیغاتی خود را طوری طراحی کنند که مخاطبان برای جستجوی بیشتر کنجکاو و مشتاق شوند و در انتها جواب کنجکاوی‌های آن‌ها را در نتیجه جستجوها قرار دهند تا فرصتی برای متقاعد کردن مشتری ایجاد شود. انگیزه این جستجو را می توان از طریق ارائه یک هشتگ، کلمات کلیدی خاص و شاخص‌های دیگر در محتوای تبلیغ آفلاین بوجود آورد تا به جستجوی بیشترِ مصرف‌کنندگان برای پیدا کردن مطالب بیشتر در کانال‌های اجتماعی یا صفحات وب کمک کند.

نتیجه‌گیری:

امروزه با وجود رابطه بین تبلیغات تلویزیونی و گوشی‌های هوشمند و حرکت کاربران از صفحات بزرگ به سمت صفحات کوچک جستجو تحول بزرگی را پیش‌رو داریم و دیگر نباید تبلیغات سنتی را مرده تلقی نکیم بلکه یک بازخوانی جدید از آن‌ها داشته باشیم. این بدان معنی است که تبلیغات آنلاین یک رقیب برای تلویزیون حساب نمی‌شود، زیرا تبلیغات آنلاین مانند یک ابزار تکمیل کننده ضعف‌ها و محدودیت‌های تبلیغات آفلاین را پوشش می‌دهد و فرصت‌های مرده را زنده خواهد کرد. در حقیقت اگز از زاویه دیگر به این جریان نگاه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که تلویزیون یا هر گونه تبلیغات آفلاین یک کاتالیزگر لازم برای ایجاد جستجو است.

منبع : بلاگ اد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

چند مورد جدید از اولین لحظات شکل گیری جهان

امروز، CERN (سرن) اعلام کرد به یک کشف جدید و استثنایی دست یافته است. در این کشف که توسط LHCb صورت گرفته، پنج حالت جدید به یک باره ظاهر شده است.
• تیم تحقیقاتی مربوطه اعلام کرد این اکتشاف، درک ما از نظریه کوانتومی را بهبود بخشیده و سرنخ های جدیدی در مورد اولین لحظات شکل گیری جهان به دست می دهد.
یک کشف منحصر به فرد
برخورد دهنده بزرگ هادرونی (LHC)، آخرین بخشی است که به مجموعه شتاب دهنده های سرن اضافه شده است و قدرت مند ترین شتاب دهنده ذره ای که تا کنون ساخته شده، می باشد. این دستگاه از یک حلقه ۲۷ کیلومتری (۱۶ مایلی) تشکیل شده که آهن رباهای ابررسانا و ساختارهایی که برای افزایش انرژی ذرات موجود در اتاقک ساخته شده اند را در خود جای داده است. در این شتابدهنده، دو پرتو از ذرات پرانرژی با سرعت نزدیک به سرعت نور با هم برخورد می کنند.
در هنگام این برخورد، چگالی انرژی بسیار بالایی خلق می شود که ماده معمولی را ذوب می کند و به اجزای تشکیل دهنده اش، یعنی کوارک ها و گلوئون ها، تجزیه می نماید. به این ترتیب می توانیم اجزای اساسی ماده ، یعنی ذرات بنیادی در مدل استاندارد، را بازیابی کنیم.

این پروژه ابعاد عظیم و بی نظیری دارد
بیش از ۱۰ هزار دانشمند و مهندس در کنار یکدیگر مشغول به کار هستند تا به ما کمک کنند با استفاده از LHC بتوانیم چیزهای بیشتری در مورد خواص بنیادی فیزیک بدانیم. تا به امروز، این زنان و مردان به اکتشافات قابل توجهی دست یافته اند. گروه LHC، اکتشاف بوزون هیگز، که زمانی احتمال وجود آن رد شده بود، را در پرونده خود دارد و در شرف کشف ذرات جدید است.
امروز، مقاله ای از این موسسه تحقیقاتی منتشر شد که ثابت می کرد سرعت این اکتشافات کند نشده است.
به تازگی دانشمندانی که در انجام آزمایش “زیبایی برخورد دهنده بزرگ هادرون” (LHCb) نقش داشتند، کشف یک سیستم جدید متشکل از پنج ذره را اعلام کرده اند. حتی کشف یک حالت هم شاهکار محسوب می شود؛ کشف پنج حالت جدید در یک زمان، واقعا استثنایی است. خصوصا وقتی چنین سطح قابل توجهی از معناداری آماری را به همراه داشته باشد. این یعنی دستیابی به پنج حالت مذکور، فقط یک اتفاق نبوده است.

هر یک از این پنج ذره، حالات برانگیخته Omega-c-0 بودند. این ذره، ۳ کوارک دارد. حالات یافته شده ، طبق قرارداد استاندارد عبارتند از Ωc(3000)0 ، Ωc(3050)0، Ωc(3066)0، Ωc(3090)0 و Ωc(3119)0.

 


حالا محققان باید عدد کوانتومی این ذرات جدید و اهمیت نظری آنها را تعیین کنند. همه اینها، به درک ما از رابطه میان کوارک ها و حالات چند کوارکی کمک می کنند. همین امر موجب شناخت بهتر جهان هستی و نظریه کوانتومی می شود.
سرن، آن را “یک چشمه از نتایج جدید و فوق العاده ی فیزیک” نامید. و این تازه اول ماجراست. آزمایش ها و نتایج بیشتر در راهند.
به همین دلیل است که اهمیت همکاری های بین المللی را نمی توان دست کم گرفت. LHC، بزرگترین همکاری علمی بین المللی تاریخ است (دانشمندانی از بیش از ۸۵ کشور جهان در LHC مشغول به کار هستند و آزمایش های آن در آزمایشگاه سرن واقع در اروپا انجام می گیرد). به همین دلیل شاید جای تعجب نداشته باشد که LHC را آغازگر یک عصر جدید در فیزیک بدانیم که درهای جدیدی به روی درک ما از جهان باز می کند. این پروژه می تواند وجود ابعاد بالاتر را نیز اثبات کند.
در طی ماهها و سالهای آینده LHC از انرژی شگفت انگیز خود برای آشکار کردن “بخش تاریک فیزیک” استفاده خواهد کرد و ذراتی که در حال حاضر ناشناخته هستند را شناسایی خواهد نمود. این پروژه برخی از بزرگترین اسرار کیهانی (مانند ماده تاریک، ابعاد موازی و آنچه در طی اولین لحظات انفجار بزرگ رخ داده) را برملا خواهد کرد. هر چه به روز رسانی های بیشتری در LHC صورت می گیرد، تیم تحقیقاتی آن فرصت های “چشمگیرتری” را برای کاوش در دنیای فیزیک متصور می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

ورزش های برای محل کار که باید انجام دهید

کاملا مطمئن و به جرات می توان گفت شمایی که تصمیم به خواندن این مقاله گرفته اید و برای خواندن مطلب به صفحه نمایش خود خیره شده اید، طراح  و یا برنامه نویس حرفه ای هستید یا حداقل تلاش می کنید که کار خود را به بهترین نحوممکن انجام دهید تا حرفه ای شوید.

برای حرفه ای شدن در کارتان مشکلی  وجود ندارد و قطعا برای زحماتی که تا کنون انجام داده اید نیز بایستی پاداش دریافت کنید اما برای شما هم شگفت انگیز خواهد بود اگر بدانید در مسیر حرفه ای شدن چالشی وجود دارد که اکثر مردم و حتی خود شما هم با آن دسته پنجه نرم می کنید و آن  بی تفاوتی و یا سهل انگاری در مورد حفظ مهم ترین دستگاه وجودی خود – یعنی همان بدن و سلامت آن  است.

 

شما بعد از خواندن این مقاله احساس بهتری خواهید داشت زیرا در این مطلب قصد دارم در مورد یک بینش اساسی و درست در مورد یک زندگی سالم و پر جنب و جوش بیان کنم و در عین حال به نکاتی در مورد چگونگی اجتناب از اشتباهات روزانه ای که سلامتی ما را تهدید می کند،بپردازم.

با تغییرطرز فکر خود شغلتان را حفظ نمایید

 

 6 اشتباه روزانه که سلامتی و حتی شغل شما را تهدید می کند  - webtarget.ir

وقتی انتخاب می کنیم که یک طراح وب و یا برنامه نویس باشیم در واقع انتخاب کرده ایم که ساعات زیادی را  روبه روی مانتور نشسته و بیشتر وقت خود را  به این کار اختصاص دهیم . قطعا بعد از  مدتی دچار کمر درد، گردن درد، درد در مچ دست و دیگر دردها خواهیم شد . راه حل چیست؟ ناله و شکایت ؟ آیا برای بهبود سلامت خود می بایست کارمان را عوض کنیم؟ نه این درست نیست بهترین راه، مقابله با این دردهاست . مقصر خود ما هستیم . بیاید طرز فکر خود را در این رابطه تغییر دهیم و همه تلاش خود را به کار برده تا موضوعاتی که باعث تهدید سلامتیمان میشود را از بین ببریم.

۱- استرس را از خود دور کنید

  

 6 اشتباه روزانه که سلامتی و حتی شغل شما را تهدید می کند  - webtarget.ir

بیاید این بار با انصاف وعادلانه فکر کنیم ،آیا واقعا شیوه زندگی خود را به اندازه کافی فعال و سالم میدانید آن هم با نشستن در تمام طول روز وکلیک بر روی موس و یا تایپ به وسیله کیبورد ؟

امیدوارم که جوابتان همانند من منفی باشد چون در غیر اینصورت نیاز به حضور درکلاس های آمادگی جسمانی، یا دویدن درخیابان و پارک را  احساس نمی کنید.

حتی اگر شما ازعدم تناسب اندام درزندگی خود کاملا آگاه باشید، هیچ چیز به خودی خود تغییر نخواهد کرد.شما تنها کسی هستید که می تواند هرگونه تغییر را در زندگی خود ایجاد کند.

زمانیکه به جای ” عمل” کردن و برداشتن اولین قدم برای حفظ سلامتی تنها به “فکر” بالا بردن سطح آمادگی جسمی و فعالیتهای روزمره در زندگی خود باشید ،چیزی به عنوان استرس وافسردگی را به زندگی خود وارد نموده اید و زمانیکه استرس , افسردگی و حتی بیشتر از آن ,در زندگیتان باشد, درنهایت با یک سری از مشکلات سلامتی، مانند بیماری های قلبی، زخم معده، اضطراب،و غیره روبرو خواهید شد.

فقط یک گام برای آرام و سرشار از انرژی بودن نیاز است

برای درک اولین گام به شما پیشنهاد می کنم که ورزش کنید اما لطفا  به یاد داشته باشید که ورزش  به تنهائی برای حفظ سلامتی کافی نیست.

منظوراز ورزش کردن انجام دو ماراتن و یا شروع یک برنامه آموزشی درالمپیک نیست, آن هم پس از گذراندن سالهای بدون ورزش و تمرین. ورزش را با انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی،آهسته دویدن ، انجام یوگا یادوچرخه سواری آغاز کرده و به سوی دو سرعت و کوهنوردی گسترش دهید.  ورزش کردن باعث می شود استرس، افسردگی واضطراب فرسنگها از شما دور شود.

۲-رفتار مناسب با ساعد و بازوان خود داشته باشید

 

 6 اشتباه روزانه که سلامتی و حتی شغل شما را تهدید می کند  - webtarget.ir

آیا تا به حال در مورد سندرم تونل مچ دست (Carpal Tunnel Syndrome) چیزی شنیده اید؟ این موضوع بسیار ناراحت کننده است، اما بهتر است با شما صادق بود. این سندرم  بر روی همه ازجمله کارمندان وطراحان وتوسعه دهندگان وب تاثیرمی گذارد.

علائمی از جمله:درد، سوزش، بی حسی و خارش در ناحیه مچ دست که عمدتا با تایپ بیش ازحدایجاد می شود از جمله عوامل مبتلا شدن به سندرم تونل مچ دست خواهند بود

 

پیشگیری از آن سخت نیست

سعی کنید همیشه مچ دست خود را کمی خمیده و پایین تر ازصفحه کلید نگه دارید. بدیهی است که در هنگام کار به آرامش نیازمندید، اما درصندلی خود خمیده ننشینید، و پاهای خود را صاف بر روی زمین بگذارید.

دقیقا مثل بدن شما که به ورزش وکشش در طول روز نیاز دارد، مطمئن شوید که انگشتان، مچ دست ودست های خود را نیز در طول روز ورزش و نرمش می دهید.

یکی دیگر از نکاتی که می توان یادآور شد این است که در هنگام کار می توانید آرنج ها را کنار پهلوی خود نگه دارید. با انجام این کار انگشتانتان با پلتفرم سازگارتری کار می کنند و مچ دستتان هرگز در هنگام کار پیچ نمی خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

چگونه میتوان مشتریان را تشویق به طراحی مجدد وب سایت، کرد؟


ممکن است بهترین شیوه برای قانع کردن مشتریان در جهت طراحی مجدد وب سایت، برنامه ریزی برای برگزاری جلسه های شخصی باشد. مثلا یک دعوت دوستانه ، وقتی صحبت وب سایت به میان آمد ، می توانید به آنها این موضوع را بگوئید که واقعا باوردارید این کار ( طراحی مجدد وب سایت) به سود آنها خواهد بود .

مزایای طراحی مجدد را برایشان لیست کنید، به آنها بگوئید که :

  • می توانند پولشان را پس انداز کنند و از cms های رایگان و ارزانتر ستفاده کنند.
  • می توانند قالب وب سایت، برای ارائه نسخه موبایل و ابزار های هوشمند دیگر را اجرا و پیاده سازی کنند.
  • می توانند از تکنولورژی های جدید، امکانات جدید و از J query ها در سایت استفاده کنند.
  • می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی به افزایش آگاهی عمومی در مورد برند خود بپردازند.

البته ، موارد این لیست میتواند خیلی بیشتر از اینها باشد. در واقع این یک ایده برای تحریک اشتهای مشتریان برای دانستن این نکته که “از چه چیز هایی در دنیای امروز عقب افتاده اند” است. برای این که بیشتر آنها را قانع کنید می توانید از نمونه کارهایی که اخیرا انجام دادید، استفاده کنید. امکان به خصوص و قالب هایی که فکر می کنید برای آنهامی توانید سودمند باشد را شرح دهید .توضیح دهید که چگونه مشتریان دیگر شما هم از تکنولورژی ها ی جدید و به روز استفاده می کنند و چه گونه این موضوع به گسترش کار آنها کمک می کند.

بودجه مالی آنها را همیشه در نظر بگیرید.

مشتری شاید برای شنیدن آخرین تکنولورژی ها و پیشنهادهای خوب شما، هیجان زده باشند اما نحوه ارائه این پیشنهادات به مشتری در پذیرش و رد آن بسیار اهمیت داردو مهم تر از آن، برای مشتری، هزینه اجرای این پروژه پیشنهادی است.

یکی از راه های ارائه قیمت پیشنهادی این است که بتوانید آنها را قانع کنید که ایده طراحی مجدد، در قالب یک سرمایه گذاری مجدد در کار، قلمداد می شود. این سرمایه گذاری، درباره ایجاد ظاهر گرافیکی فانتری و جدید برای وب سایت نیست بلکه کارایی و چگونگی افزایش بالقوه فروش و آسانتر کردن زندگی خواهد بود.

مخصوصا برای مشتریانی که فکر می کنید برای پیشنهاد طراحی مجدد وب سایت آمادگی دارند( چه انهایی که خودشان این کار را انجام دهند یا به شما واگذار کنند) بهترین روش برای متقاعد کردن آنها،ایده صرف جوئی در هزینه و استفاده cms های آماده است که هزینه کمتری دارند. این موضوع در مورد افرادی که بعد از یکسال می خواهند طراحی مجدد داشته باشند صدق نمی کند بلکه برای مشتریانی کاربرد دارد که بعد از ۵ سال یا بیشتر قصد طراحی مجدد وب سایت خود را دارند.

بیشتر مشتریانی که با شما در ارتباط هستند از هزینه طراحی مجدد وب سایت می پرسند پس چه بهتر است در صورتی که از قبل وب سایت را مورد بررسی قرار دادید پیش نویسی از پیشنهاد های احتمالی و شکل تقریبی آن با خود داشته باشید تا در صورت لزوم و با توجه به نیاز های مشتری آن را ارائه کنید.

نتیجه گیری

در صورت داشتن وقت آزاد به نمونه کارهای قدیمی خود نگاهی بیاندازید و در مورد کارهای قبلی خود تحقیق و مطالعه کنید و از بین مشتریانی که طراحی مجدد برای آنها نیز سودمند است چند نفری را انتخاب کنید . بررسی کنید که چه کارها و امکانات جدیدی می توانید به وب سایت آنها اضافه کنیدو طرح یک جلسه را در این رابطه با مشتریانتان بریزید.

بعد از ایجاد روابط بر پایه اعتماد بین طرفین، زمان مناسب است برای اینکه مشتریان، به صحبت های صادقانه شما در مورد پیشنهاد طراحی مجدد گوش کنند. در مورد صحبت هایی که می کنید مطمئن باشید و قول های بیهوده ندهید . بعد متوجه خواهید شد کارهای بسیار زیادی در لیست کاریتان قرار گرفته است و نمی دانید چگونه برای آنها برنامه ریزی کنید که این یک موضوع خوب برای مطالب بعدی خواهد بود.

شما برای متقاعد کردن مشتریان برای طراحی مجدد چه می کنید. تجارب خودتون را می تونید با ما در میان بگذارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

رنگ های در طراحی سایت چه میگویند ؟

قرمز

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

قرمز یکی از سه رنگ اولیه است. یکی از قدرتمند ترین و احساسی ترین رنگ هاست . رنگ قرمز احساس شیرینی و بی گناهی را در حین ترکیب با رنگ سفید و ایجاد رنگ صورتی میدهد و وقتی به صورت خالص استفاده می شود تیزی و تندی را القا می کند. با اضافه شدن رنگ مشکی، قرمز احساسات سنگین تری را بیان می کند مثلا عصبانیت یا بیان شدید احساسات.

قرمز به عنوان رنگ اولیه هم در پس زمینه طرح ها و همبه عنوان رنگ تاکید، استفاده می شود . تقریبا در بین رنگ های دیگر بهترین رنگ برای تاکید است.طیف رنگی قرمز می توانند احساس عشق، هیجان، قدرت و رشد و نمو را القا کند .

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

چکیده خصوصیات رنگ قرمز:

  • رنگ قرمز روشن برای بیان عشق و لذت.
  • قرمز تیره برای بیان حس انتقام جویی، عصبانیت همچنین شجاعت و رهبری را القا می کند.
  • صورتی برای ایجاد فضای رمانتیک و قابلیت های زنانه.
  • قرمز- قهوه ای تغییر و سقوط را القا می کند.

سبز

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ سبز یکی دیگر از رنگ های اولیه است .این رنگ یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است که دارای سایه های خنثی است.

سبز تعادل و هارمونی را القا می کند و بعضی اوقات برای شرح طبیعت و ایجاد امید استفاده می شود. سبز کمی روشن تر ( با مقداری زرد) بیشتر شادی آور و نورانی است و می توانند کمی هم حس گرمی رنگ را هم منتقل کند. سبز تیره تر ثبات، امنیت و فراوانی را القا می کند .بیشتر ما را به یاد اسکناس و ثروت می اندازد.

در طرح ها از رنگ سبز در زمینه یا به عنوان رنگ تاکیدیاستفاده می شود. این رنگ یکی از رنگ های مناسب برای چشم انسان است .

لازم است بدانید که که بعضی اوقات پیامد ها عاطفی ناخواسته را با رنگ سبز نشان میدهد مثلا بیماری یا بی تجربگی.

چکیده خصوصیات رنگ سبز:

  • زرد- سبز بیماری و اختلاف را القا می کند.
  • سبز تیره جاه طلبی، کامیابیرا القا می کند.
  • سبز متمایل به آبی سلامتی و ثبات را القا می کند.
  • سبز زیتونی نماد صلح و هارمونیرا القا می کند.

آبی

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

آبی رنگ آرامش ، صلح و امنیت است.آخرین رنگ از سه رنگی است که رنگ های اصلی RGB، که ما در طراحی های دیجیتالی در ترکیب رنگی های مختلف از آنها استفاده می کنید،را می سازد. آبی به دلیل اینکه حس آرامش و دوستی را القا می کند به عنوان رنگ اصلی است که شبکه های اجتماعی محبوب مردم یعنی فیس بوک و تویتر از آن استفاده کرده اند

از رنگ آبی هم به عنوان رنگ های پیش زمینه و هم رنگ های تاکیدی می توان استفاده کرد و همچنین رنگی است که مردم با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند و البته می توانیم بگوییم که این رنگ، یک رنگ مردانه نیز هست. از آبی تیره تر در رنگ متن استفاده می شود .

از رنگ های تیره تر در چرخه رنگ بیشتر برای وب سایت های شرکتی استفاده می شود

آبی به آب و آسمان نیز ارتباط دارد که به وب سایت شما حس طبیعت را میدهد.

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ های آبی به ندرت در موضوعات مربوط به مواد غذایی و بسته بندی غذا ها استفاده می شوند زیرا بعضی از مطالعات نشان داده است که تاثیر آرامشی که از این رنگ گرفته می شود جلوی اشتهای افراد را می گیرد.

چکیده خصوصیات رنگ آبی :

  • آبی روشن سلامتی، عمق، ثبات و ایمان را القا میکند .
  • آبی تیره تر دانش ، قدرت ، اعتماد و کمال را القا می کند.

بنفش

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ بنفش ترکیبی از طیف رنگ های گرم و سرد یعنی عشق و آرامش، رنگ های قرمز و آبی می باشد. بنفش از قدیم نماداشراف، قدرت و ثروت است. بنفش همچنین به ترویج حس خلاقیت و قوه تخیل کمک می کند زیرا این رنگ غالب در طبیعت نیست

از رنگ بنفش استفاده گوناگونی می شود. سایه های سبک، که خیلی نرم و ظریف است می تواند یک حس رمانتیک ایجاد کند. سایه های تیره تر احساس سنگین تر و دمدمی مزاج بودن را القا می کند و در بعضی مواقع حس بی ثابتی و سر سختی را میدهد

چکیده خصوصیات رنگ بنفش

  • بنفش روشن حس لطافت، حس نوستالژی و رومانتیک را القا می کند.
  • بنفش تیره حس دمدمی مزاج بودن، سر سختی ، دلتنگی و نا امیدی و در بعضی مواقع حس قدرت طلبی و نظارت را القا می کند .

زرد

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

زرد به راحتی، شادی را القا می کند. این رنگ با احساس انرژِی زائی و تشویق در ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنائی و خورشیدی می دهد. یکی از معایب استفاده از رنگ زرد انتقال حس خطر است.

رنگ زرد برای برجسته تر کردن موضوعی یا تاکید استفاده می شود اما استفاده تمام طرح از ین رنگبسیار دشوار است زیرا باید با انتخاب کنتراست های موجود دراین رنگ مطمئن شوید که پیغام شما درست منتقل می شود . در صورتی که این رنگ در فرمت روشن تر استفاده شود جلوه اولیه خود را دست میدهد .

چکیده خصوصیات رنگ زرد:

  • رنگ زرد روشن برای القای حس خطر و ترس است.
  • رنگ زرد تیره تر برای القای شادی ، لذت و تازگی است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

قانون Fitt و طراحی وب سایت

قانون Fitt میگوید که جایی که شما برای شروع جستجو در سایت انتخاب میکنید به اندازه بزرگی منو بستگی دارد. هر چه منو بزرگتر باشد جذابیت بصری آن به همان اندازه بیشتر می شود البته تا زمانیکه اندازه آن از حد معمول بزرگتر نباشد که در اینصورت به همان نسبت اثر آن کم میشود. این قانون همچنین این واقعیت را که شما هیچ وقت نمی توانید مشخص کنید که کاربر دقیقا پیمایش خود را از کجا شروع میکند را نیز پوشش میدهد اما اکثرا حرکت اولیه آنها بستگی به اندازه منو در صفحه دارد.

نسبت طلایی :

نسبت طلایی برای مدت زمان بسیار زیادی در اطراف ما وجود داشته شما میتوانید نمونه های بسیار زیادی از آنرا در طبیعت اطراف خود پیدا کنید. حتی آن را می توانید در آثار هنری مشهوری مثل مونالیزا بیابید. نسسبت طلایی تعیین کننده بهترین و زیباترین ترکیب میان نواحی مختلف طرح می باشد که ما آنرا امروزه در طراحی های مدرن وب سایت می بینیم. فرض کنید شما یک وب سایت با عرض ۱۰۲۴px دارید اگر عرض وب سایت را بر ۱٫۶ تقسیم کنیم مقدار ۶۴۰px بدست می آید که منطقه قرار گرفتن Content یا محتوای سایت میباشد.حال اگر ۶۴۰ را از ۱۰۲۴ کسر کنیم مقدار ۳۸۴ را داریم که عرض ایده آل برای نوار کناری با استفاده از قانون طلایی می باشد.

grids - webtarget.ir

در زیر یک نمونه از وب سایت که ساختار پایه آن بر اساس نسبت طلایی است را میبینیم . همانطور که میبینید قانون نسبت طلایی تنها برای مشخص کردن نوار کناری بکار نمی رود بلکه آنرا می توان برای تعیین کردن محل قرار گرفتن محتوای وب سایت نیز بکار برد ،منطقه آبی رنگ در زیر منطقه محتوای اصلی است که در آن منوی اصلی نیز گنجانده شده و همچنین تبلیغات کوچکی در پایین صفحه ،در منطقه نارنجی هم که بخش های ثانویه از وب سایت در آن قرار دارد می توانیم آیکون های شبکه های اجتماعی و فروشگاه و غیره را ببینیم.

grids - webtarget.ir

وب سایت تلفن همراه آمریکا نیز بر پایه نسبت طلایی طراحی شده توجه داشته باشید به چگونگی قرار گرفتن تلفن ها در راستای این نسبت و همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که چطور با شکستن این نسبت (قرار دادن چهار باکس در پایین صفحه) هنوز میتوان طرحی منسجم و هم تراز با دیگر عناصر داشت.

grids - webtarget.ir

نتیجه :

ممکن است طراحی در ۵۰ سال گذشته از نظر سبک تغییراتی داشته باشد اما اصول اساسی آن هنوز هم پا بر جاست . نسبت طلایی ،Fitt ،قانون هیک و قانون یک سوم هنوز هم بطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند .این روش ها بر اساس نسبت های ریاضی بدست آمده اند و هنوز هم بهترین دستورالعمل برای بدست آوردن بهترین نتایج در هنرهای بصری می باشند سبکهای جدید اغلب بر اصول بدست آمده در صدها سال پیش می باشند آیا شما هم در طرح های خود از این قوانین پیروی میکنید یا به ابزارهای مدرن مثل سیستم grid و قالبهای آماده بسنده میکنید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی