می خوام یادبگیرم

همه چیز در مورد دنیای فناوری اطلاعات

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟

چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟

افزایش رشد اولیه برای باقی ماندن در صنعت نرم‌افزار ضروری است، اما در آینده چه خواهد شد؟ در اینجا چهار درس که رهبران سازمانی می‌توانند به‌عنوان عملکرد دوم سازمانشان به‌کار برند، آورده‌ایم.

شرکت‌های نرم‌افزار باید دائما پیشرفت کنند و فرصت‌های رشد جدید را بپذیرند. فقط 3 درصد استارت آپ‌ها به شرکت‌هایی تبدیل می‌شوند که درآمد سالانه حداقل یک میلیارد دلار دارند. این موفقیت تنها پایان یک شروع است. عملکرد دوم(ActII) توسعه شرکت برای تبدیل شدن به یک شرکت چندمیلیارد دلاری است: پژوهش اخیر ما نشان می‌دهد که از 3197 شرکت نرم‌افزار عمومی که بین سال‌های 1980 تا 2013 کار خود را شروع کردند فقط 19 شرکت به درآمد سالانه 4 میلیارد دلار دست یافته‌اند.

تنها درآمد سالانه یک میلیارد دلاری مشکل اصلی نیست. همه شرکت‌ها آرزو دارند بزرگ و بزرگ‌تر ند. رهبران کسب‌وکار اغلب برای تعیین اینکه چه زمانی، کجا و چگونه سازمانشان را بعد از رشد ناگهانی اولیه به پیش ببرند تلاش می‌کنند. در پژوهشی که در مورد نقش رشد و کار صنعت نرم‌افزاری انجام شده‌است، چهار نتیجه زیر به‌دست آمد:

1. همه شرکت‌ها به عملکرد دوم نیاز دارند. شرکت‌ها به صورت دوره‌ای نیاز به حرکت ورای کسب‌وکار اصلی دارند تا منابع جدید رشد را شناسایی کنند. اینکه چقدر زود این اتفاق بیفتد بستگی به اندازه بازار اصلی و سرعت اشباع بازار دارد.

2. تقلید از بهترین‌ها. دریافتیم که سه مدل موفقیت که شرکت‌ها می‌توانند تقلید کنند: سفینه‌های فضایی (به‌دست آوردن روندهایی با قابلیت اجرایی بالا)، خریداران مشابه (چگونه وارد بازار مشابه شویم) و مخترعان دوباره (بالا بردن توانایی‌ها برای نوآوری در بازار جدید).

3. تنظیم زمان ضروری است. حرکت زودتر از ضرورت، ما را از عملکرد اول (Act I) دور می‌کند، گرچه حرکت دیرتر از ضرورت شرکت را از حرکت بازمی‌دارد. شرکت‌هایی که به‌طور موفقیت‌آمیز عملکرد دوم (Act II) را هدایت می‌کنند، شرکت را در زمان درستی به پیش می‌برند.

4. حفظ توازن. رشد صحیح لزوما بزرگ‌ترین رشد یا سریع‌ترین رشد نیست. شرکت‌های موفق بین آرزوی شهرت و ثبات در این مسیر به تعادل می‌رسند.

همه شرکت‌ها به عملکرد دوم نیاز دارند

چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟
چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟

در تحقیق قبلی اهمیت دستیابی و رسیدن به نرخ رشد بالا در خدمات نرم‌افزاری و آنلاین روشن شد. در حقیقت، دریافتیم که رشد سریع بهترین شاخصی است که یک شرکت می‌تواند مغایرت‌ها را از بین ببرد: سازمان‌هایی که «رشد افسانه‌ای» بیش از 50 درصد دارند، نسبت به آنهایی که 20 درصد رشد در سال به‌دست می‌آورند بسیار بیشتر از یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند. ما معتقدیم که این سرعت رشد سریع برای باقی ماندن در دنیای پررقابت خدمات نرم‌افزار و آنلاین ضروری است. همچنین می‌دانیم که شرکت‌های نرم‌افزار نمی‌توانند فقط در یک حوزه مهارت داشته باشند.

گرچه آنها به‌طور نمونه از موج اولیه رشد سریع در بازارهایی که وارد آن می‌شوند یا ایجاد می‌کنند لذت می‌برند، اما سرانجام در موقعیتی قرار می‌گیرند که نمی‌توانند هیچ پیشرفتی کنند. در بهترین سناریوی ممکن، بازار کامل می‌شود و رشد توسط شرایط اقتصاد کلان محدود می‌شود. در بدترین مورد، شرکت‌ها با اختلال و نزول سریع مواجه می‌شوند. سازمان‌ها می‌توانند برای سهم غالب بازار خاصی پافشاری کنند اما توانایی رشد سریع‌تر از نرخ بازار اصلی در برخی نقاط پایان می‌یابد. یک نمونه خوب بازار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) است.

این بازار کامل شد و اکنون با رشد بازار نیمه رساناها فعالیتش محدود شده است. همه مهندسین طراحی پیش از این از برخی فرم‌های EDA استفاده کرده‌اند و شمار مهندسین جدید بر مبنای چشم‌اندازهای رشد بازار محدود شده است. در نتیجه، بازیگران کلیدی مانند Synopsys، Cadence، Mentor Graphics در جست‌وجوی روش‌های جایگزین برای رشد خارج از کسب‌وکار اصلی نرم‌افزار EDA هستند. Synopsys در زمینه صدور پروانه پروتکل اینترنت و اخیرا بیشتر در آزمایشات نرم‌افزار اقدام کرده است. Mentor Graphics با ابزارهای نرم‌افزار جاسازی شده، طراحی اتوماتیک به کمک کامپیوتر و نرم‌افزار طراحی مونتاژ خودرو به کسب‌وکار خود تنوع بخشید.

تقلید از بهترین‌ها

این چنین نیست که رهبران کسب‌وکار در تشخیص ضرورت گذار به عملکرد دوم شکست می‌خورند. مشکل چالش شناسایی این مساله است که چه کاری، در چه زمانی و چگونه انجام شود. با نگاهی به کارهای اتخاذ شده توسط شرکت‌هایی که موفقیت‌آمیز رشد کرده‌اند، سه مدل شرکت موفق را شناسایی کردیم:

• سفینه‌های فضایی، روندهای تکنولوژیکی و مدل‌های پرداخت نقدی بدهی با قابلیت اجرای گسترده به‌دست آوردند که مانند کارهای بعدی آنها به سادگی مدل کسب‌وکار اصلی را در زمینه‌های اضافی توسعه می‌دهد. غول‌های اینترنتی مثل گوگل و فیس‌بوک که به ترتیب بازارهای اصلی آنها جست‌وجوی اینترنتی و شبکه اجتماعی است، بهترین نمونه‌های این استراتژی هستند. برای مثال، گوگل رهبری تبلیغات دیجیتال خود را از جست‌وجو به سه بخش AdSense و خدمات ابری (یوتیوب، گوگل مپ، جی میل) گسترش داده است. به‌طور مشابه، فیس‌بوک رهبری شبکه اجتماعی خود را از کامپیوترهای شخصی به موبایل گسترش داد و به رشد سالانه حدود 60درصد در حدود 12 میلیارد دلار درآمد سالانه دست یافت.

• خریداران مشابه در دستیابی شرکت‌ها برای ورود به بازارهای متشابه مهارت یافته‌اند. سرمایه‌گذارانی چون Oracle و SAP این نگرش را به‌کار برده‌اند. برای مثال، Oracle از یک نرم‌افزار پایگاه داده به اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری (PeopleSoft، Siebel) سخت‌افزار‌های‌سرمایه‌گذاری‌(the Sun Microsystems)‌تکنولوژی‌های ابری(تکنولوژی‌های‌RightNow، Taleo، Eloqua و ResponSys) گسترش داده شد. SAP نیز از زمینه‌هایی چون برنامه‌ریزی منابع سازمانی و فروشنده پایگاه داده به یک تولیدکننده اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری (Business Objects، Sybase) و اخیرا بیشتر در اپلیکیشن‌های ابری(SuccessFactors، Ariba، Concur Technologies) رشد پیدا کرد.

• مخترعان دوباره، سرمایه را از بازارهای موجود به نوآوری در بازارهای جدید بردند.شرکت نرم‌افزاری Salesforce.com زمانی که زیرساخت‌های طراحی Force.com را آغاز کرد یک پلی‌بوک مشابه بلک‌بری را تولید کرد. این حرکت Salesforce.com را قادر ساخت تا به سمت جریان‌های درآمدی جدید حرکت کند و وفاداری مشتریان را افزایش دهد.

چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟

مشاوره و اجرای پروژه های هک رشد ما با شما در پروژه هاتون همگام میشیم که بتونید کسب و کارهاتون را با استراتژی های هک رشد با سرعت بالاتری پیش ببرید

نظیم وقت بحرانی است

اینکه شرکت‌ها به‌طور صحیح زمانشان را به سمت عملکرد دوم هدایت کنند ضروری است.البته باید توجه داشت شرکت‌هایی که در تلاش برای پیشرفت زود هنگام هستند با خطر انقطاع از عملکرد اول با انتشار اندک منابع هم از نظر مالی و هم مدیریتی مواجهد.به‌طور مثال در اوایل سال 2000 یکی از پیشگامان اولیه خدمات سرمایه‌گذاری تجارت الکترونیک مالکیت‌های چندگانه را به عهده گرفت تا ورای عملیات اصلی به سمت پردازش پرداخت و خدمات تجارت الکترونیک برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حرکت کنند.

متاسفانه، این کارها تمرکز بر کسب‌وکار سرمایه‌گذاری اصلی را کاهش داد و در نتیجه در فقدان برخی مشتریان کلیدی و موثر رشد شرکت در سال 2008 کم شد. از طرف دیگر، شرکت‌هایی که بسیار منتظر ماندند با خطر مواجهه با کاهش و ناتوان شدن در بازیابی سطوح رشد قبلی روبه‌رو خواهند شد.زمان صحیح برای عملکرد دوم زمانی است که یک شرکت نتواند به اهداف رشد سه تا پنج ساله خود با بازار اصلی دست یابد (برای‌مثال هدف‌گذاری رشد 15 درصدی در بازار راکد با رقابت شدید) یا زمانی که فرصت‌های جدید بر مبنای سرمایه‌های موجود را پیدا کند (مثل به صورت پولی درآوردن زیربنای داخلی از طریق مدل بستر به‌عنوان خدمت (platform-as-a-service). تحلیل محصول مشتری برای شناسایی رشد آرام، می‌تواند به پیش‌بینی این موقعیت‌ها کمک کند. چنین مسائلی باید به رهبران کسب‌وکار کمک کند تا پنج مساله بنیادی را در شکل روبه‌رو برای توسعه‌کسب‌وکار خود ارزیابی کنند.

توازنتان را حفظ کنید

شرکت‌ها نیاز دارند با دقت عملکرد دومشان را انتخاب کنند تا از بازارهای ناقص اجتناب کنند. برای مثال اگر آنها در سرمایه‌گذاری در مقیاس مناسب ناتوان هستند یا قابلیت‌های نادرستی در ساخت یا فروش محصول صحیح دارند. به موازنه درآوردن جذابیت و آشنایی طی تلاش برای عملکرد دوم ضروری است. تمرکز زیاد بر جذابیت‌ها می‌تواند یک شرکت را در بازار بدون مزیت رقابتی رها کند؛ گرچه توجه بیش از حد به آشنا بودن درآن صنعت ممکن است شرکت را در بازاری بسیار نزدیک به کسب‌وکار اصلی‌اش قرار دهد و در نتیجه نتواند به جاه‌طلبی‌های رشد خود دست یابد. تیم‌های مدیریتی باید به‌طور انفرادی گزینه‌های عملکرد دوم را از راه آشنایی و جذابیت ارزیابی کنند.

جذابیت و آشنا بودن می‌توانند به‌عنوان یک‌سری ملاحظات مورد عمل قرار بگیرند، دسته‌بندی و منظم شوند. ایده‌ها می‌توانند علیه این ملاحظات باشند تا کاندیداهای برتر را بالا ببرد. انتخاب واقعی ملاحظات برای هر بخش بسته به موقعیت شرکت، هدف و فرهنگ متفاوت خواهد بود.

پیدا کردن عملکرد دوم دشوار است و هیچ ضمانتی هم برای موفقیت وجود ندارد. شرکت‌ها ممکن است از طریق چندین تلاش ناموفق در مسیر عمل کنند اما نباید اجازه داده شود تا آنها را بازدارد. ترفند این است که مصمم باقی بمانند و تلاش‌های بیهوده را کنار بگذارند تا منابع بتوانند بر مسیر جدیدی تمرکز کنند. به علاوه، رهبران کسب‌وکار باید فرآیندهای متعدد کسب‌وکار را شناسایی کنند- رفتن به بازار، توسعه محصول، عملکرد و حمایت- احتمالا در عملکرد دوم متفاوت خواهد بود. موفقیت در گذار بستگی به آمادگی سازمانی برای وفق با این نیازمندی‌های جدید دارد. / روزنامه دنیای اقتصاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

از لینکداین برای بازاریابی شرکت تان استفاده کنید


1 صفحه شرکت خود را بهینه کنید

نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ قبل از اینکه به سمت تبلیغات یا تعامل با گروه‌ها بروید، مطمئن شوید که صفحه شرکت شما قابل نمایش است، بروز رسانی شده و آماده است که اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند. سپس برای بهینه‌سازی صفحه نکات زیر را رعایت کنید:
بهترین تصویر بنر خود را قرار دهید: تصویر بنر کسب و کارتان یکی از اولین مواردی است که بازدیدکننده در پروفایل خواهد دید، بنابراین مطمئن شوید که این تصویر منعکس کننده برند شرکت و تخصص شماست و نیز کیفیت آن بالا باشد. 
همه بخش‌ها را کامل کنید: درست مانند وبسایت خود، صفحه شرکت هم باید شامل همه جزئیاتی که هر کس علاقه‌مند به سازمان شماست و اطلاعاتی که ممکن است نیاز داشته باشد (جزئیات تماس، تخصص‌ها، مکان و...) باشد. مطمئن شوید توضیح موقعیت خود را در بخش خلاصه داده‌اید و شامل چند نکته از تفاوت‌ها و یا چالش‌های خریدار باشد که می‌توانید به حل کردن آن کمک کنید. 
مطلب یا بروزرسانی‌ها را در بالای صفحه خود Pin کنید: اگر شما مطلبی دارید که محتوای ارزشمندی دارد از جمله گزارش یا کتاب الکترونیکی جدید، نگذارید مخاطبان به دنبال آن بگردند بلکه آن را در بالای صفحه لینکدین شرکت خود Pin کنید. این کار باعث مشاهده بیشتر و دسترسی آسان‌تر می‌شود و در نتیجه تعامل بیشتر!
به طور منظم محتوای دارای تصویر و مرتبط را به اشتراک بگذارید: بر اساس مطالعات Hubspot، محتوای تصویری بالای 94% باعث بازدید بیشتر می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود رتبه‌بندی خود و نتایج جستجو، اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط به طور منظم است. زمانی که برورسانی‌های خود را از صفحه شرکت خود منتشر می‌کنید آنها همچنین بر روی صفحه عمومی خودتان نمایش داده می‌شوند و باعث می‌شود محتوای شما از طریق گوگل ایندکس شود. اشتراک‌گذاری مکرر محتوا باعث می‌شود صفحه کسب و کار شما در نتایج بالای جستجو ظاهر شود. 

2- مخاطبان هدف خود را شناسایی و اهداف خود را تعریف کنید

برای شروع هر بازاریابی تعریف هدف بسیار مهم است. اهداف رایج بازاریابی با لینکدین شامل تولید مشتری‌های راغب، افزایش آگاهی از برند یا به احتمال زیاد هر دو می‌باشد. هنگامی که بدانید چه کاری را می‌خواهید انجام دهید، شناسایی مخاطبان‌تان آسانتر می‌شود. 

3- فالوورهای شرکت را افزایش دهید

هنگامی که افراد صفحه شرکت را دنبال می‌کنند بروزرسانی‌های شما به طور مستقیم در feed لینکدین آنها نمایش داده می‌شود. در ادامه چند نکته برای افزایش فالوورها ذکر شده است:
با کارکنان شروع کنید: کارمندان بزرگترین طرفداران شما هستند و به احتمال زیاد مطالب شما را با شبکه‌هایشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین لینکدین یک ابزار مناسب برای یافتن آنهایی که به دنبال آن هستید، می‌باشد. همچنین تمام افراد دارای یک پروفایل در لینکدین خود هستند که قبل از ارتباط با آنها می‌توانید رزومه آنها را بررسی کنید.
صفحه شرکت خود را در بیرون شرکت ارتقا دهید: از مشتریان و دیگر شرکای کلیدی دعوت کنید که فالور شما شوند. صفحه شرکت خود را از طریق ایمیل، خبرنامه، پست‌های وبلاگ و تشویق خوانندگان به فالوور شدن ارتقا دهید.
دکمه « Follow» در وبسایت خود اضافه کنید: این امر باعث می‌شود بازدیدکنندگان وبسایت با یک کلیک صفحه لینکدین شرکت را دنبال کنند. 

4- مطالب جذاب بر روی صفحه شرکت خود قرار دهید

در اینجا هدف انتشار مطالبی است که مخاطبان هدف شما علاقه دارند. کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها همگی شاخص‌های خوبی از محتوای جذاب هستند؛ در حالی که می‌تواند باعث ترغیب فروش محصولات شود. بنابراین مطالب و ارتباطات‌ شما باید به طور دقیق نشان دهنده روش کسب و کار و تجارتتان باشد. اشتراک‌گذاری محتوای جذاب می‌تواند باعث ترافیک، تبلیغات و فروش بیشتر شود.

5- از رسانه‌های غنی برای افزایش جذابیت شرکت خود استفاده کنید

مغز ما تصاویر را سریعتر از متن پردازش می‌کند، بنابراین این حس را ایجاد می‌کند که پست‌ها با تصاویر بیش از 6 برابر جذابتر نسبت به محتوای بدون تصویر هستند. برای مخاطبان هدف خود محتوای بصری با اضافه کردن تصویر، ویدئوهای یوتیوب و ارائه اسلایدشیر (SlideShare) ایجاد کنید. 

6- از کمپین‌های تبلیغاتی و اسپانسرها در لینکدین برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید 

لینکدین دارای تبلیغات پولی است و در صورتی که شرکت شما منابع مالی برای تبلیغات دارد می‌توانید از آن برای رسیدن به مشتریان هدف خود استفاده کنید. زمانی که محتوای را منتشر می‌کنید و بازخوردهای زیادی را از مخاطبان هدف خود دریافت می‌کنید، می‌توانید اسپانسر شدن آن را از طریق محتوای اسپانسر شده از طریق لینکدین در نظر بگیرید. محتوای اسپانسر شده تبلیغات native یا همسان بر روی لینکدین است که باعث ارتقا یافتن محتوای شما به طور مستقیم در فیدهای حرفه‌ای لینکدین که می‌خواهید به آن دسترسی یابید می‌شود. همراه با محتوای اسپانسر شده، دو روش دیگر برای تبلیغ روی لینکدین وجود دارد: تبلیغاتی که به کمک خودمان انجام می‌شود (self-service) و کمپین‌های مدیریت شده. مشابه راه‌اندازی صفحه شرکت، تعریف کردن هدف کمپین‌های تبلیغاتی بسیار مهم است به این دلیل که باعث افزایش آگاهی، ایجاد ارتباط و یا تولید مشتریان راغب (leads) می‌شود.

7- تجزیه و تحلیل آنالیتیکز

یکی دیگر از قابلیت‌های لینکدین تجزیه و تحلیل اختصاصی است که بر اساس آن می‌توان تأثیر محتوای خود را دید. بنابراین می‌توان وضعیت خود را نسبت به رقبا بررسی کرد و در نتیجه بر اساس آن محتوا را بهینه کرد. به طور کلی مانیتور کردن داشبوردهای آنالیتکیز لینکدین خود به طور روزانه می‌تواند کمک کند که در مورد داده‌هایی که منجر به نتیجه بهتر می‌شود تصمیم بگیرید.
با رعایت این نکات کسب و کار شما می‌تواند در لینکدین به موفقیت زیادی دست یابد و درنتیجه نتایج بهتری را بگیرید. بنابراین با استفاده از لینکدین به عنوان یک ابزار در بازاریابی دیجیتالی می‌توانید کسب و کار خود را در حوزه تخصصی خود معرفی کرده و به این ترتیب فالوور بیشتری به دست آورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

محتوا و جند نکته مهم در ایجاد مقالات خوب

برنامه‌ریزی و آماده‌سازی

برنامه‌ریزی و آماده‌سازی درست برای هر کمپین بازاریابی محتوا اهمیت بسیار بالایی دارد. باید تا حد امکان در مورد بازاریابی هدف خود بررسی کنید، به طوریکه بتوانید مطالب مورد نیاز برای مشتریان خود ایجاد کنید. هنگامی که این پژوهش را انجام دادید باید مؤثرترین برنامه را برای فعالیت بازاریابی خود ایجاد کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید چه پلتفرمی استفاده شود، چه نوع محتوایی تولید شود، چگونه این محتوا را ایجاد کنید و چند وقت یکبار محتوای جدیدی تولید کنید. سوالات فوق از مهمترین سوالاتی است که برای برنامه ریزی و هدف گذاری بازاریابی محتوا باید به آنها پاسخ دهید و بر آن اساس برنامه خود را مشخص نمایید.

از سیستم درست استفاده کنید

هنگامی که یک برنامه بازاریابی محتوای واقعی ایجاد کردید، یافتن مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار محتوا بسیار مهم است. سیستم مدیریت محتوا، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های آنلاین که انتخاب می‌کنید باید استفاده کردن از آن آسان و ایمن باشد و همچنین باید جهت تعامل برای بازدیدکنندگان آسان باشد تا بتوانند محتوا را به اشتراک بگذارند.

درک مخاطبان 

به منظور ایجاد محتوای مؤثر باید ابتدا درک کنید برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید. این محتوا باید برای مشتری ایده‌ال شما باشد و اینکه او بیشتر به چه مواردی علاقه دارد. برای تولید محتوا جهت موضوع خاص ابتدا باید دید هدفتان چیست و سپس محتوای تولید شده شما را تا چه حد به این هدف نزدیک می‌کند. می‌توانید محتوایی تولید کنید که نیازها و انگیزه‌های مشتریان را مورد خطاب قرار دهد و در نهایت آنها را به مرحله بعدی یعنی در قیف فروش بکشاند. به طور کلی باید تولید کننده محتوا دارای شناخت کافی و درک مخاطب باشد که این نکته شروع موفقیت‌آمیز در هر بازاریابی محتوا می‌باشد.

محتوای ارزشمند ارائه دهید

بسیاری از افراد به طور روزانه به سمت اینترنت برای یافتن محتوای ارزشمند و مفید می‌روند. در صورتی که محتوای باکیفیت تولید نکنید بنابراین دلیلی ندارد بازدیدکنندگان به سمت وبسایت و صفحات اجتماعی شما بیایند. باید همیشه اطلاعات باکیفیت تولید کنید که بازدیدکنندگان آنلاین شما بخواهد بخوانند و مشتاق شوند برای کاربران آنلاین دیگر به اشتراک بگذارند. اگر چنین کاری انجام دادید، به سمت تبدیل شدن به یک بازاریاب محتوای خوب سوق می‌یابید. 

با کاربران تعامل قوی ایجاد کنید

انتشار محتوای خوب افراد را به وبسایت شما جذب خواهد کرد. اما اگر بخواهید محتوایتان بیشتر از این دیده شود باید بازدیدکنندگان را به تعامل با خود و دیگر بازدیدکنندگان آنلاین تشویق کنید. این کار نسبتا با اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری، از طریق اجازه دادن به بازدیدکنندگان آنلاین برای کامنت گذاشتن در مورد محتوایتان و اضافه کردن بخش‌های بحث محلی که افراد در مورد محتوای ارائه شده صحبت کنند انجام دهید.

محتوای خود را در روش‌های مختلف به کار برید

 

هر زمانی که یک محتوای ارزشمند و باکیفیتی تولید می‌کنید، فقط آن را به وبسایت خود اضافه نکنید بلکه این محتوا را برای استفاده در اهداف مختلف و آن را در فرمت‌های مختلف منتشرکنید. فرمت‌های رایج دیگر از جمله ویدئو، صدا (audio)، تصویر و اینفوگرافیک‌هاست که فرمت‌های بسیار رایج برای کاربران آنلاین است و به آسانی می‌توانند اشتراک‌گذاری کنند و بنابراین در سراسر اینترنت پخش شود. 
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که باید به طور جدی در نظر گرفته شود. در صورتی که استراتژی که ایجاد و اجرا کردید شامل هر دو اهداف کسب و کار و نیازهای مشتریان بود این بسیار مؤثر می‌باشد. بنابراین یک استراتژی بازاریابی خوب همیشه شامل نیازهای مخاطبان در حال رشد و تکنولوژی‌های نوظهور است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

استفاده از از روش هشتگ برای شبکه های اجتماعی

 
در دنیای امروز هشتگ چیست؟

اگر بخواهیم معنای دقیق‌تری از هشتگ داشته باشیم، آن را کلمه یا عبارتی متشکل از اعداد و حروف می‌دانیم که بین آنها فاصله‌ای وجود ندارد و در ابتدای آن از نماد # استفاده می‌شود تا امکان شناسایی هر موضوعی برای دیگر کاربران شبکه اجتماعی آسان کند. هشتگ دقیقا نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب روی موضوعات مختلف زده می‌شود تا هر زمان که جستجویی اتفاق بیفتد، بتوانیم مجموعه‌ای از مطالب را مرتبط  با موضوع مورد نظر خود یک جا در اختیار داشته باشیم.

هشتگ به ساده‌ترین زبان ممکن؛ ابزاری برای دسته‌ بندی مطالب است. این ابزار به مردم اجازه می‌دهد که به طور کاملا اختیاری، انتخاب کنند که مطالبشان در کنار چه مطالبی پیدا شوند. درکل به منظور جلب توجه، سازماندهی مطالب و ترویج موضوعی خاص استفاده می‌شود و رعایت سه اصل نگارشی و ساختاری، محتوایی و  کاربردی در آن مهم است.
اصول نگارشی و ساختاری هشتگ

برای تبدیل کردن کلمات به هشتگ نه نیازی به نرم‌افزار خاصی است نه نیاز به برنامه نویس تا یک کلمه را به شکل لینک دربیاید. فقط پیروی از نکات ساده زیر کافیست:

ساختاری بدون فاصله

    بین کلمات و حروف از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد.
    در زبان انگلیسی اگر بخواهیم برای یک جمله هشتگ بسازیم، حروف همه کلمات را به هم وصل می‌کنیم و در فارسی هم برای به هم وصل کردن حروف کلمات، از علامت Underline (شیفت + منها)، استفاده می‌کنیم. برای مثال؛ #نقل_قول فرم درست‌تری نسبت به(#نقلقول) است.
    پلتفرم‌هایی که از هشتگ پشتیبانی می‌کنند

    platforms

    اکثر پتلفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌ها پشتیبانی می‌کنند. بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی که از این علامت کوچک و پرکاربرد استفاده می‌کنند در ادامه لیست شده‌اند:

    توییتر: شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر، زادگاه هشتگ‌های مدرن امروزی است. به همین دلیل نیز  استفاده از این هشتگ‌ها در توییتر نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کامل‌تر بوده و طعم و بوی دیگری دارد (در سرتیتر “لحن و صدا” بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد). هشتگ‌ها در توییر بیشتر برای دسته‌بندی موضوعات خاص و مکالمات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمت “Trends” نیز می‌توانید لیستی از هشتگ‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند را مشاهده کنید. در این مورد در مقاله هشتگ چیست و تاثیر آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید.شما می‌توانید هشتگ‌ها را در توییتر مورد جستجو قرار دهید و توییتر نیز فیلترهای مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد تا تنها توییت افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید مشاهده کنید و یا اینکه تمامی توییت‌هایی که در اینباره جستجو شده است را ببینید.
 فیس‌بوک: فیس‌بوک به تازگی و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی پشتبانی از هشتگ‌ها را به پلتفرم خود اضافه  کرده است. با کلیک بر روی یک هشتگ شما به لیستی از پست‌ها ارجاع داده می‌شوید که از این هشتگ استفاده کرده‌اند. نتایج به نمایش درآمده نیز تنها به افرادی که شما می‌شناسید محدود نخواهند بود.
اینستاگرام: هشتگ‌ها مکمل عکس‌هایی هستند که شما در این شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر عکس به اشتراک  می‌گذارید. هتشگ‌ها به شما کمک می‌کنند کاربران دیگر را پیدا کرده و یا برای خود دنبال‌کننده به دست آورید.

    گوگل پلاس: هنگامی که شما بر روی یک هشتگ در گوگل پلاس کلیک می‌کنید، نتایج جستجو شامل آن  هشتگ به همراه پست‌هایی که دارای تگ‌ها و یا کلمات کلیدی مشابه هستند، است.

    تامبلر: پست‌های تامبلر نیز یک قسمت مخصوص به نام “Tag” دارند که شما می‌توانید تگ‌های مورد نظر  خود را در آنجا وارد کنید. عملکرد این تگ‌ها همانند هشتگ‌های توییتر برای سازماندهی موضوعات است اما علامت هش (#) به صورت خودکار اضافه می‌شود.

    پینترست: از هشتگ‌های پینترست برای نشانه‌گذاری و جستجوی محتوا استفاده کنید. با کلیک بر روی یک  هشتگ در توضیحات یک پین، نتایجی برای شما به نمایش در می آید که دقیقا شامل آن هشتگ بوده و یا پین هایی که کلمات یا عبارات مشابه در توضیحاتشان دارند.

    آیا درباره اینکه چه هشتگی در تمامی شبکه‌های اجتماعی بیشترین استفاده را داشته کنجکاو شده‌اید؟ به وب‌سایت Hashtags.com مراجعه کنید تا بتوانید داغ‌ترین هشتگ‌ها را پیدا کنید.
    لحن و ص
 علاوه بر اینکه در شبکه اجتماعی توییتر از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی و سازمان‌دهی مطالب استفاده می‌شود، هشتگ‌ها در این شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ استفاده‌ی دیگری نیز دارند. شما می‌توانید در توییتر از هشتگ‌ها برای بیان لحن و صدا نیز استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که در هر توییت می‌توانید از چندین هشتگ استفاده کنید اما سعی کنید هیچ‌گاه پا را از یک محدوده‌ای فراتر نگذارید. معمولا در هر توییت ۱ تا ۳ هشتگ، تعداد مناسبی به شمار می‌آید.
    استفاده کردن از حروف بزرگ انگلیسی ابتدای کلمات جز قوانین نگارش هشتگ نیست اما باعث می‌شود هشتگ شما را خوانا تر کند تا کلمات و عبارات در قالب قانون حروف پشت سر هم را راحت‌تر خوانده شود: برای مثال؛ #KnowWhatIMean منبع اکادمی دیجیتال مارکتینگ
ساختار اجزای تشکیل دهنده: در ساختار هشتگ نمی‌توان از نقطه یا علائم استفاده کنید برای مثال: ممکن است شما برای ساخت هشتگ از نام تجاری خود استفاده کنید اما این موضوع همیشه جواب نمی‌دهد چون ممکن است در بین حروف نام تجاری شما علائم یا نقطه داشته باشه که اگر در هشتگ استفاده شود هشتگ کار نمی‌کند مانند؛ #Caroline’s Cupcakes
    یک هشتگ می‌تواند از کلمه معمولی، اصطلاح، ترکیب اختراعی یا ترکیبی از حروف، عدد و عبارت باشد.
    از عبارات کوتاه، ساده و خاص استفاده کنید.

جایگاهی مناسبی برای هشتگ‌ها

    هشتگ‌ها را می‌توانید با توجه به هدف یا استراتژی محتوا و کسبو‌کارتان در جذب مخاطب در جاهای مختلف استفاده کنید.
    هشتگ‌ها  را می‌توانید به صورت مستقل در ابتدا یا انتهای یک متن یا محتوا استفاده کنید.
    هشتگ‌ها  را می‌توانند طوری به کار ببرید که به صورت مستقل نبوده و جزیی از ساختار یک جمله باشند. یک جمله تاثیر گذار که از لحاظ اثربخشی بسیار قوی است اگر قوی‌ترین کلمه آن به هشتگ تبدیل شود یک رزوانس تولید می‌کند که میزان اثربخشی را دوبرابر می‌کند و بسیار در انتشار مطلبتان تاثیر‌گذار است.

اصول محتوایی هشتگ

    برای ساخت هشتگ‌ها از عبارات کوتاه، ساده و خاص استفاده کنید که تلفظشان سخت نباشد و به خوبی در ذهن ماندگار شود.
    برای ساخت هشتگ‌ها مطمئن شوید که کلمه یا جمله‌ای که برای هشتگ انتخاب کرده‌اید برای جستجو محبوب و آسان است، این یعنی از ساختارهای پیچیده خودداری کنید.
    محتوای هشتگ انتخابی باید با محتوای تولیدی ما، نام تجاری و یا کسب‌وکارمان مرتبط باشد و این کاملا به مخاطبان و هدف ما از تولید محتوا با یک برچسب‌گذاریِ، خاص مرتبط است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

چند نکته عملی برای بهبود کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل قطعا یکی از قوی‌ترین روش‌های حفظ مشتریان است. اکثر مردم هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند که این امر باعث ایجاد فرصتی می‌شود تا روش‌های مختلفی برای جذب آن‌ها امتحان کنیم. اما نکته اینجاست که آیا به همین سادگی می‌توانیم ایمیل بفرستیم و توقع کسب‌درآمد و فروش اینترنتی مناسب داشته باشیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به‌طور خلاصه چند نکته مهم در مورد بازاریابی ایمیلی را مرور کنیم:

– مردم وقت و حوصله خواندن ایمیل های طولانی را ندارند،‌ پس به هیچ وجه متن های طولانی ننویسید. از متن‌های قابل فهم و بدون هرگونه پیچیدگی استفاده کنید و تا جای ممکن خلاصه بنویسید.

– مردم از ایمیل های تبلیغاتی متنفرند. بنابراین از قالب ها و عکس های تبلیغاتی تا حد امکان پرهیز کنید.

– در ایمیل‌هایتان از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و تنها کمتر از ۳۰٪ را به فروش سرویس یا محصولتان اختصاص دهید.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید. مثلا: علی از کاموا.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

– در همان جمله اول خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا آن ها را مخاطب قرار داده اید.

– لیستی از عنوان‌ها تهیه کنید و آنها را آزمایش کنید. به شدت از نمونه های آماده پرهیز کنید. باید متن مخصوص خودتان که برای مخاطب شخصی سازی شده است ارسال کنید.

– افراد زیادی ایمیل‌ خود را با موبایل چک می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که ابعاد ایمیل برای صفحه گوشی‌های مختلف بهینه شده باشد.

– برای رسیدن به مهم‌ترین هدف که افزایش میزان کلیک بر روی لینک‌ها است، فقط از یک لینک استفاده کنید. هر ایمیل باید برای یک مقصود فرستاده شود و بیشتر از آن خواننده را سردرگم می‌کند.

– سعی کنید حتما لینک‌ها را در قالب دکمه به کاربر نشان دهید. احتمال کلیک بر روی دکمه‌ها بسیار زیاد است.

– همه مراجعین هدف یکسانی ندارند و در یک مرحله از پروسه‌ی خرید – Sales Pipeline – نیستند؛ سعی کنید شخصیت‌های – Personas- مختلف تعریف کنید تا ایمیل‌هایتان را هدفمندتر بفرستید.

– در متن دکمه‌های فراخوان کلماتی که حس زحمت و کارکردن می‌دهد استفاده نکنید. مثلا بجای عبارات: یادگیری، ثبت نام، شروع کردن، پرداخت و…. از عبارات: دریافت، مشاهده، بازی کردن، لذت بردن و … استفاده کنید.

– حتی الامکان همه چیز را A/B تست کنید. رنگ، عنوان، متن دکمه فراخوان و….. تست‌ها حتما باید هدفمند انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

– در آخر ایمیل بگویید که خوشحال می‌شوید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و کمکشان کنید. حتما از عبارات سپاس‌گزاری استفاده کنید.

شما از کدام نکات بالا بهره برده‌اید و نتیجه گرفته‌اید؟

*برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید.

منبع بلاگ اد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی

خرید حضوری و ارتباط آن با تبلیغات آنلاین



متخصصین مارکتینگ کسب‌وکارها، دلایل خیلی مشخصی برای انتخاب تبلیغات آنلاین به عنوان تمرکز بازاریابی کسب‌وکار خود دارند. یکی از این دلایل، قابل تحلیل بودن این مدل تبلیغات است که بواسطه آمار و اراقام میسر می‌گردد و توسط ابزارهای آنلاین امکان‌پذیر است. در ادامه روی یک تحقیق تمرکز می‌کنیم که توسط بخش مدرسه کسب‌وکار هاروارد (HBS) انجام شده و روی تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش حضوری تمرکز داشته است.

هاروارد برای بررسی رفتار کاربران فضای وب، یک سیستم ردیابی روی کامپیوترهای شخصی ۲ میلیون کاربر نصب کرد تا بتواند همه رفتارهای آنها را با اجازه خود آنها، زیر ذره‌بین قرار دهد. البته در عوض نصب این سیستم، افراد امکاناتی چون فضای مجازی ذخیره‌سازی اطلاعات از هاروارد می‌گرفتند. اطلاعاتی که توسط هاوراد گرفته می‌شدند، عبارت بودند از: سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند، جستجو‌هایی که انجام داده‌اند، تراکنش‌های آنها، محتواهایی که مطالعه کرده‌اند و … .

این ردیابی سبب شد که هاروارد بتواند رویکرد رفتاری افراد را دریابد و متوجه شود که بر اساس چه الگویی عمل می‌کنند. در حقیقت این سیستم، سعی داشت تا چند پرسونای مشخص از خریداران استخراج کند که همه آنها تحت تاثیر فضای آنلاین قرار داشتند.

برای اینکه تحقیقات به همراه یک نمونه موردی قانع‎‌کننده باشد، هاروارد سراغ یک خرده فروش رفت که هم از فضای آنلاین و هم از فروش حضوری برای فروش‌های خود بهره می‌برد. درآمد سالیانه این فروشنده که نخواسته نامش فاش شود، ۱۵ میلیارد دلار است. در یک بازه سه ماهه و بررسی بازار فروش این کسب‌وکار در ایالات متحده آمریکا، محققان دریافتند که ۳۰٪ فروش به صورت آنلاین بوده و حدود ۲۵٪ افرادی که به صورت حضوری خرید کرده‌اند، از طریق تبلیغات‌ آنلاین وارد پروسه خرید شده‌اند.

buying

شیوه شناسایی افرادی که از طریق فضای آنلاین، تشویق به فروش حضوری شده ‌بودند، به این صورت بود که بنرهای تبلیغاتی کمپینی جداگانه در فضای آنلاین به آنها نمایش داده می‌شد که یک پیشنهاد ویژه به همراه داشت و افراد را تشویق می‌کرد تا فروشگاه‌ها را بازدید کنند و از پیشنهاد به خوبی بهره ببرند.

جالب‌ترین بخش این کمپین اینجا بود که تبلیغات کلیکی بیش از دیگر روش‌های تبلیغاتی، افراد را به فروشگاه‌ها کشانده بود و در رتبه دوم، تبلیغات نمایش بنر قرار داشت.

نتیجه‌گیری:

تبلیغات آنلاین به خوبی می‌تواند روی فروش حضوری کسب‌وکار  شما تاثیر بگذارد و به این منظور، لازم است که یک ارزش اضافی به افرادی که حضوری خرید می‌کنند بدهید.

البته سوالی پیش می‌آید که آیا تبلیغات آنلاین روی تبلیغات آفلاین تاثیر می‌گذارد یا خیر؟

منبع : بلاگ اد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین احدی