انجام تست کرونا برای خروج ازکشور در همه هواپیمایی‌ها الزامی واجباری است. باتوجه به اینکه ویروس کرونا همه گیروفراگیر شده وسراسر جهان را در نوردیده و مهمترین سلاح برای مبارزه با آن قطع کردن زنجیره انتقال است، تمام کشورها برای همه مسافران خارجی خود، در اختیار داشتن جواب منفی تست کرونا را نیاز دارند.

 اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، حتما باید تست کرونا برای پرواز را انجام دهید. توجه داشته باشید که باید تست PCR انجام دهید و نه تست آنتی‌بادی.

تست کرونا در استانبول

اگر در نظر دارید که برای انجام تست کرونای خود از خدمات تست آنلاین کرونا استفاده کنید و بدون مراجعه به آزمایشگاه تست بدهید، می‌توانید از  کمک بگیرید. ما با توجه به ایرلاین شما و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد با ایرلاین انتخابی، نمونه آزمایشی شما را به یکی از آزمایشگاه‌های منتخب ارائه می‌دهد و پاسخ کتبی و چاپی آزمایش را همراه با مهر رسمی، سربرگ آزمایشگاه و به زبان انگلیسی در اختیارتان قرار خواهد داد.

پروفسور کمال ممیش‌‌اوغلو، مدیر کل اداره سلامت استان استانبول در توئیتر اعلام کرد که موارد ابتلا به کرونا در استانبول طی ده روز اخیر 30 درصد کاهش یافته است.

وی در این پیام با اشاره به اینکه تعداد بیماران ترخیص شده نیز افزایش یافته است، نوشت: موارد ابتلا به کرونا در استانبول طی ده روز اخیر 30 درصد کاهش یافته؛ تعداد بیمارانی که روزانه ترخیص می‌شوند بیشتر از بیماران بستری در بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه است.

ممیش‌‌اوغلو تاکید کرد: از شهروندانمان که به خارج از استانبول سفر می‌کنند تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و بدون آلودگی بازگردند.

 

الزامی بودن تست کرونا برای پرواز خارجی چیزی است که به تصویب سازمان بهداشت جهانی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی و سازمان جهانی هواپیمایی رسیده است. در واقع این اقدام فقط و فقط برای حفظ سلامتی مسافران قبل، حین و بعد از سفر است. هر مسافری پس از گرفتن جواب منفی تست امکان سفر پیدا خواهد کرد و تا اتمام سفر باید نتیجه را همراه خود نگه دارد.

در صورت بروز مشکلات گوارشی در بیماری کرونا رعایت چه نکاتی الزامی است؟

اسهال منجر به از دست دادن آب و مواد معدنی بدن می‌شود. از این رو مقابله با اسهال به عنوان نشانه‌ای از ابتلا به کرونا یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

به منظور پیشگیری از مشکلات گوارشی بیماری کرونا و کاهش اسهال ناشی از آن، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

    از مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و یا مصرف سس‌های غلیظ و پرچرب خودداری کنید.
    در دوره ابتلا به اسهال از مصرف لبنیات و محصولات حاوی لاکتوز که منجر به تحریک روده می‌شوند، خودداری کنید.
    از مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و انواع شکلات که منجر به کاهش آب بدن می‌شوند، اجتناب کنید. زیرا دهیدراته شدن آب بدن یکی از نشانه‌های اسهال ناشی از کرونا است.
    استفاده از مواد غذایی نفخ آور را تا جای ممکن کاهش دهید. زیرا این مواد منجر به تحریک روده بزرگ می‌شوند، و در نتیجه ممکن است اسهال را تشدید کنند.
    مصرف غذاهای کهنه یا مانده در بیش‌تر افراد منجر به بروز بیماری‌های گوارشی اعم از اسهال می‌شوند. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از غذاهای تازه و سالم استفاده کنید.
    مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه را فراموش نکنید. البته ناگفته نماند که استفاده از میوه‌های ملیّن هنگام ابتلا به اسهال در دوره کرونا توصیه نمی‌شود.
    مصرف آب کافی یکی از بهترین راهکارهای جبران کم آبی بدن است. اما برای کاهش التهابات روده‌ای بهتر است از آب جوشانده شده استفاده شود.

 
برای انجام تست کرونا و خروج از کشور، حتما باید به آزمایشگاه‌هایی مراجعه کنید که مورد تایید هواپیمایی منتخب شماست. به عبارت دیگر هر یک از شرکت‌های هواپیمایی، انجام آزمایش پی‌سی‌آر کرونا را در یکسری از آزمایشگاه‌های خاص قبول می‌کنند. بهتر است قبل از انجام تست، لیست آزمایشگاه‌های طرف قرارداد هواپیمایی مورد نظر خود را پیدا کنید و فقط به همان آزمایشگاه‌ها مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که ۷۲ ساعت تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از تاریخ پرواز خود می‌توانید تست بدهید و نه بیشتر. توصیه می‌کنیم این فاصله را به 24 ساعت کاهش دهید و ترجیحا یک روز قبل از تاریخ پرواز خود تست بدهید و همراه با جواب منفی تست در ساعت مقرر در فرودگاه حاضر شوید.

لازم است جواب منفی تست کرونا را هنگام گرفتن کارت پرواز به همراه بلیت و پاسپورت خود به کانتر ایرلاین تحویل دهید .جواب آزمایش معتبر باید به زبان انگلیسی با سربرگ و مهر رسمی آزمایشگاه باشد. فراموش نکنید جواب آنلاین مورد قبول نیست و نتیجه آزمایش باید حتما چاپی باشد.

مجددا یادآوری می‌کنیم که قبل از اقدام به انجام آزمایش کرونا، بررسی کنید که ایرلاین مورد نظر شما با کدام آزمایشگاه‌ها در ایران طرف قرارداد است. طبق قوانین ایرلاین‌های خارجی با آزمایشگاه‌هایی در شهر محل پرواز توافقاتی دارند. بر این اساس که نمونه‌گیری مسافران در زمان مناسب 24 تا 48 ساعت قبل پرواز به شما تحویل داده شود. امکان نمونه‌گیری در منزل و محل کار شما نیز مهیاست.

چنانچه زمان پرواز یا تاریخ نمونه‌گیری آزمایشگاه به تعطیلات برخورد کند، جای نگرانی نیست. آزمایشگاه طرف قرارداد ایرلاین خارجی موظف به انجام آزمایش و ارائه جواب آن در زمان تعطیلات نیز هست.