برنامه‌ریزی و آماده‌سازی

برنامه‌ریزی و آماده‌سازی درست برای هر کمپین بازاریابی محتوا اهمیت بسیار بالایی دارد. باید تا حد امکان در مورد بازاریابی هدف خود بررسی کنید، به طوریکه بتوانید مطالب مورد نیاز برای مشتریان خود ایجاد کنید. هنگامی که این پژوهش را انجام دادید باید مؤثرترین برنامه را برای فعالیت بازاریابی خود ایجاد کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید چه پلتفرمی استفاده شود، چه نوع محتوایی تولید شود، چگونه این محتوا را ایجاد کنید و چند وقت یکبار محتوای جدیدی تولید کنید. سوالات فوق از مهمترین سوالاتی است که برای برنامه ریزی و هدف گذاری بازاریابی محتوا باید به آنها پاسخ دهید و بر آن اساس برنامه خود را مشخص نمایید.

از سیستم درست استفاده کنید

هنگامی که یک برنامه بازاریابی محتوای واقعی ایجاد کردید، یافتن مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار محتوا بسیار مهم است. سیستم مدیریت محتوا، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های آنلاین که انتخاب می‌کنید باید استفاده کردن از آن آسان و ایمن باشد و همچنین باید جهت تعامل برای بازدیدکنندگان آسان باشد تا بتوانند محتوا را به اشتراک بگذارند.

درک مخاطبان 

به منظور ایجاد محتوای مؤثر باید ابتدا درک کنید برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید. این محتوا باید برای مشتری ایده‌ال شما باشد و اینکه او بیشتر به چه مواردی علاقه دارد. برای تولید محتوا جهت موضوع خاص ابتدا باید دید هدفتان چیست و سپس محتوای تولید شده شما را تا چه حد به این هدف نزدیک می‌کند. می‌توانید محتوایی تولید کنید که نیازها و انگیزه‌های مشتریان را مورد خطاب قرار دهد و در نهایت آنها را به مرحله بعدی یعنی در قیف فروش بکشاند. به طور کلی باید تولید کننده محتوا دارای شناخت کافی و درک مخاطب باشد که این نکته شروع موفقیت‌آمیز در هر بازاریابی محتوا می‌باشد.

محتوای ارزشمند ارائه دهید

بسیاری از افراد به طور روزانه به سمت اینترنت برای یافتن محتوای ارزشمند و مفید می‌روند. در صورتی که محتوای باکیفیت تولید نکنید بنابراین دلیلی ندارد بازدیدکنندگان به سمت وبسایت و صفحات اجتماعی شما بیایند. باید همیشه اطلاعات باکیفیت تولید کنید که بازدیدکنندگان آنلاین شما بخواهد بخوانند و مشتاق شوند برای کاربران آنلاین دیگر به اشتراک بگذارند. اگر چنین کاری انجام دادید، به سمت تبدیل شدن به یک بازاریاب محتوای خوب سوق می‌یابید. 

با کاربران تعامل قوی ایجاد کنید

انتشار محتوای خوب افراد را به وبسایت شما جذب خواهد کرد. اما اگر بخواهید محتوایتان بیشتر از این دیده شود باید بازدیدکنندگان را به تعامل با خود و دیگر بازدیدکنندگان آنلاین تشویق کنید. این کار نسبتا با اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری، از طریق اجازه دادن به بازدیدکنندگان آنلاین برای کامنت گذاشتن در مورد محتوایتان و اضافه کردن بخش‌های بحث محلی که افراد در مورد محتوای ارائه شده صحبت کنند انجام دهید.

محتوای خود را در روش‌های مختلف به کار برید

 

هر زمانی که یک محتوای ارزشمند و باکیفیتی تولید می‌کنید، فقط آن را به وبسایت خود اضافه نکنید بلکه این محتوا را برای استفاده در اهداف مختلف و آن را در فرمت‌های مختلف منتشرکنید. فرمت‌های رایج دیگر از جمله ویدئو، صدا (audio)، تصویر و اینفوگرافیک‌هاست که فرمت‌های بسیار رایج برای کاربران آنلاین است و به آسانی می‌توانند اشتراک‌گذاری کنند و بنابراین در سراسر اینترنت پخش شود. 
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که باید به طور جدی در نظر گرفته شود. در صورتی که استراتژی که ایجاد و اجرا کردید شامل هر دو اهداف کسب و کار و نیازهای مشتریان بود این بسیار مؤثر می‌باشد. بنابراین یک استراتژی بازاریابی خوب همیشه شامل نیازهای مخاطبان در حال رشد و تکنولوژی‌های نوظهور است.