بسیاری از این ایده های پولسازی شما را به ثروت نمی‌رسانند، ولی وقتی آن‌ها را در کنار هم انجام دهید، قطعا می‌توانید بر درآمد ماهیانه‌تان تأثیرگذار باشید.

ایده های پولسازی برای کسب و کار جانبی

هیچ چیزی بهتر از این نیست که رئیس خودتان باشید. بااین‌حال، این‌که بدانید چه کسب و کاری را شروع کنید می‌تواند برای شما چالش به همراه داشته باشد. این ایده‌ها این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از سرگرمی‌ها و استعدادهای‌تان استفاده کنید و آن‌ها را به راهی برای کسب درآمد تبدیل کنید. برخی از این‌ها ممکن است نیازمند مجوز کسب و کار باشند، پس قبل از هر اقدامی، قوانین محلی و منطقه‌ای‌تان را بررسی کنید.

 

۱. یک بلاگ راه‌اندازی کنید.

باور کنید یا نکنید، بلاگ‌نویسی می‌تواند یک راه سودآور برای پولسازی باشد. نکته این‌جا است که درباره‌ی علایق‌تان بلاگ‌نویسی کنید. من بیش از ۸ سال است که بلاگ‌نویسی می‌کنم، و بیش از ۵ سال است که درآمدم ۶ رقمی شده است.

تنها در مدت چند دقیقه، می‌توانید بلاگ خودتان را راه‌اندازی کنید و در مسیر پولسازی از طریق بلاگ قرار بگیرید.

۲. مهدکودک باز کنید.

این گزینه برای کسانی مناسب است که واقعا عاشق بچه‌ها باشند. باید برای آن‌ها غذا آماده کنید، به آن‌ها آموزش دهید و چینشی در محل داشته باشید که مناسب کودکان باشد.

اگر به این کار علاقه دارید، باید ابتدا مجوز تأسیس بگیرید.

۳. کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنید.

مطمئنا چیزهایی درباره کسب و کارهای مبتنی بر مشاوره شنیده‌اید، مانند Thirty-One Gifts، Mary Kay و …. این‌ها شرکت‌های بزرگی هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا ساعت‌های کاری‌تان را تنظیم کنید، بیرون بروید و با افراد جدید آشنا شوید و درآمد کسب کنید.

نکته‌ای که باید در مورد این فرصت کسب و کاری به شما یادآور شوم این است که اطمینان حاصل کنید تکالیف‌تان را به‌خوبی انجام می‌دهید و به‌خوبی هزینه‌های استارت‌آپ را درک کرده‌اید و حتی می‌دانید برای حفظ جایگاه‌تای به‌عنوان مشاور باید چه کنید.

 

۴. به یک مربی تبدیل شوید.

شما می‌توانید با آموزش به دانش‌آموزان کسب درآمد کنید. از دوران ابتدایی تا دانشگاه، همیشه کسانی وجود دارند که در موضوعات مختلف به اندکی کمک نیاز دارند. در مدارس محلی و دانشگاه‌ها در جستجوی افرادی باشید که به کمک نیاز دارند.

۵. یک هنر یا صنعت آموزش دهید.

حتی اگر در زمینه آموزش درسی مهارتی ندارید، افرادی هستند که تمایل دارند سرگرمی‌های جدیدی یاد بگیرند. اگر گیتار بلد هستید، می‌توانید درس گیتار بدهید. اگر قناد هستید می‌توانید نحوه تزیین کیک را به علاقه‌مندان آموزش دهید.

خوشبختی از مدیریت صحیح توقعات‌مان نشأت میگیرد

هیچ کالای نهایی در زندگی وجود ندارد که با خریدن آن دیگر تمام نیازهایتان برطرف شود. همیشه کالایی بهتر وجود دارد و یا تولید خواهد شد. پس به امید اینکه “اون رو هم اگه بخرم دیگه تمومه…” نمانید… برای خروج ازین تله بهتر است توقعات تان را کمتر و طرزفکرتان را بلند مدت کنید.

بجای الان ،دو هفته دیگه، 3 ماه دیگه به 2 سال دیگر بیاندیشید که چطور تصمیم الانتان بر هدف نهایی تان تاثیر میگذارد؟

هرچیزی را بخواهید میتوانید داشته باشید، اما نه همزمان !

فقط پولتان را بر روی چیزهایی که مهم نیست خرج نکنید؛ اما هرچقدر میخواهید برای چیزهایی که میخواهید بدست آورید پول خرج کنید.

شما عشق ماشین ندارید؟ خب پول کمی برایش خرج کن؛ اما عاشق مسافرت کردن هستید؟ پولتان را اینجا خرج کنید؛ شما با اینکار 2 چیز بدست خواهید آورد :

  1. چیزی که میخواستید
  2. اعتماد به نفسِ از بدست آوردن آن (که مهم تر از پولی است که دارید)

 

۶. از فضای سبز نگهداری کنید

آیا از حضور در فضای سبز لذت می‌برید؟ اگر این‌طور است پس شاید بخواهید چمن‌زنی و باغبانی را به‌عنوان راهی برای کسب درآمد درنظر بگیرید.

 

کارمند مرکز تماس شوید

وقتی با یک شرکت تماس می‌گیرید، به ندرت پیش می‌آید که تماس شما در یک دفتر کار پاسخ داده شود، ولی به یک کارمند متصل می‌شوید که احتمالا در منزل کار می‌کند. کار ساده‌ای است، منطقه‌ای را در منزل برای خودتان مهیا کنید و از یک دستور کار پیروی کنید و به تماس‌های مشتریان پاسخ دهید. پرداختی این کار به نسبت نوع شرکتی که برای آن کار می‌کنید متفاوت است.

۹. از حیوانات خانگی مراقبت کنید

اگر تمام روز در خانه هستید و می‌توانید از خانه خارج شوید، می‌توانید از حیوانات خانگی مراقبت کنید. این دوستان پشمالو عضوی از خانواده بسیار افراد تلقی می‌شوند و حاضرند برای نگهداری از آن‌ها در تعطیلات پول پرداخت کنند.

۱۰. مربی حیوانات خانگی شوید

اگر در آموزش دادن مهارت دارید می‌توانید مربی حیوانات خانگی باشید. این آموزش می‌تواند فرمانبرداری یا ترفندهای سرگرم کننده باشد.

۱۱. خدمات ساماندهی منازل انجام دهید

ساماندهی و نظم چیزی است که بسیاری از افراد فاقد آن هستند. شما می‌توانید در تمیز کردن و نظم بخشیدن به خانه‌ها به دیگران کمک کنید.

برای خودتان مشخص کنید که دقیقاً چه می‌خواهید! 

برای اینکه در زندگی و کسب و کارتان به جایی برسید، اول باید دقیقاً مشخص کنید آن نقطه کجاست. باید خودتان اول به وضوح بدانید چه میخواهید. وقتی مقصد را ندانید، از کجا متوجه می شوید که به چه طریق و از چه راهی باید به سمتِ آن بروید؟ این موضوع، مشکلِ بسیاری از ماهاست!

زندگی مان را تا لحظه ی مرگ سپری میکنیم و در تمام این مدت نمیدانیم که به دنبال چه هستیم! برای ثروتمند شدن هم باید اول هدف تان را معلوم کنید. یعنی چه؟ یعنی اینکه بعد از فلان مدت، دقیقاً چند میلیون پول میخواهید داشته باشید؟ ۱۰؟ ۵۰؟ ۲۰۰؟ چقدر؟ به این شکل، احتمال اینکه این خواسته و هدف شما به واقعیت تبدیل شود افزایش پیدا میکند. فقط نگویید «دوست دارم انقدر پول داشته باشم!» تاریخ و مقدار دقیق پول مورد نظرتان را همین ابتدای کار مشخص کنید.

مقالات مرتبط:

مهارت نه گفتن

تاثیر لبخند در کسب و کار

ثروت هماهنگ چیست

روانشناسی ثروت

عزت نفس چیست

تاثیر نظم در موفقیت و زندگی

کارما چیست

تاثیر لبخند در روابط اجتماعی و زندگی

مدیریت زمان

افزایش اعتماد به نفس

فن بیان چیست

پولسازی

۲- به ندای درونی‌تان گوش کنید!

این ندای درونی یعنی چه؟! این ها پیامها و الهاماتی هستند که در درون همه ی ما وجود دارند و اگر به آنها بها دهیم و توجه کنیم، بال و پر پیدا میکنند و ما را در مسیرهایی هدایت میکنند که واقعاً دوست داریم و آینده ی درخشانی را برایمان شکل میدهند. ممکن است برخی از شما به چیزی به نام ندای درونی اعتقاد نداشته باشید.

اما لحظاتی که تنها هستید و در اعماق وجود خود و دریایی از خواسته ها و آرزوهای دست نیافته تان غرق می شوید، این ندای درونی را خواهید شنید که شما را بیش از هر چیز دیگری، به سمت خواسته و آرزوی خاصی میکشاند. این همان ندای درونی است که اگر دنبالش کنید، به آنچه میخواهید میرسید.

۳- ثروتی را که می‌خواهید بدست بیاورید منطقی تعیین کنید!

برای بدست آوردن رقم بالایی از پول، ابتدا از ارقام کمتر شروع کنید و روی آن متمرکز شوید و وقتی آن را بدست آوردید، مبالغ بعدی را کم کم افزایش دهید تا بالاخره به پول کلانی که در نظر داشتید دست پیدا کنید. این افزایش پله پله ای رقم دلخواه تان باید منطقی باشد و بر اساس شرایط و توانمندی هایتان پی گیری شود.